Hejsan är det någon som har någon erfarenhet eller har kört med en t04e turbo med extern wg? Är de svårt att få dit en sån på en 740 turbo, å passar det på orginalgrenröret å med orginal dp ? laddar den på bra? några allmänns tips eller råd? MVH jerry
Frågan är in OM de kommer ta i.. frågan är när, och hur spektakulärt.
Hejsan är det någon som har någon erfarenhet eller har kört med en t04e turbo med extern wg? Är de svårt att få dit en sån på en 740 turbo, å passar det på orginalgrenröret å med orginal dp ? laddar den på bra? några allmänns tips eller råd? MVH jerry
ja den passar på original grenrör om det är t3 fläns på den . men du måste göra om dp oljeretur och kanske oljetillförsel. men om du ska köra med extern wg måste du ha en adapter mellan grenrör och turbon den kommer ladda på bra men då kommer få laddtrycket senare än original turbon
Jag körde med en t3/t04e på min fk med 531 å vx3 kam å de funka klockrent, dock körde jag med intern wg org ifrån tex 740 passar sen fick jag porta upp grenröret lite så de matchade turbon lite bättre (kan fixa de åt dig om de skulle va så ) kör du med 740 wg så passar dessutom org dp sen fick jag böja lite i olje röret så gick det att få dit de med hade fullt ladd lite innan 3000rpm å laddade 1,5 men då körde jag med ett megasquirt
Senast redigerat av magnusson-86 (12 januari 2012)
okej tack för svaren bilen låg på 0,9-1 i ladd när jag ställde den har tänkt att jag vill ligga typ där.. e de nån ide att byta turbo egentligen då? någon sa till mig att de ändå gör gött att få på en större
Frågan är in OM de kommer ta i.. frågan är när, och hur spektakulärt.
Vad har du för turbo på nu ?? t04e är ju betydligt större än tex 13c eller 740 org turbo.. och om turbon e större så flyttar den ju mer luft så säg att du laddar typ 0.6-0.7 med t04e så kommer den gå mkt bättre än med 1 bar å org turbo
Den som du har på bild är iaf en 13c om den kommer ifrån en 940... är ingen större skillnad på dom.. men iaf dom är pytte små så hade jag vart du så hade jag absolut satsat på en sån kina turbo.. kommer bli en helt annan bil att köra