3836
Sök

Volvo 740 turbo b230ET Startar inte. Ingen gnista? Lite Akut!

75 Inlägg
10 juni 2014
Trådstartare
Hej har en 740 turbo b230et somsagt. Som vägrar starta. Det hela började med att jag åkte med den och den började bluddra och dog som det var soppatorsk, bilen står ett tag ca en kvart i väntan på soppadunk, fyller på och åker ca 1km till närmsta mack, tankar bilen och sedan vägrar den starta drar igång den med startkablar och går igång, åker sedan 1km ca och då bluddrar och dör den igen och vägrar starta med startkablar osånt, så det blir bogsering hem, sedan stod den i väntan på garageplats.

Nu har jag och farsan stått och försökt få igång den, Den har ingen gnista i tändspolen och tändstiften var snustorra senast jag kolla, Har bytt tändspole, tändstift och hallgivare, kan felet vara så enkelt att det är bränslepumpen eller bränslepumpsrelät? Eller något annat tips allt välkommnas!! Skulle vara skönt och få igång den nu när det är sommartider!

MVH smile

871 Inlägg
10 juni 2014
Om stiften är torra ligger ju bekymret på soppa sidan, antagligen en pump eller relät smile

75 Inlägg
10 juni 2014
Trådstartare
beckstroem skrev:
Om stiften är torra ligger ju bekymret på soppa sidan, antagligen en pump eller relät smile

Det vi misstänkte vi också, tack smile

Sök