2998
Sök

Ingen värme från ac saab 95-01

34 Inlägg
23 juni 2014
Trådstartare
tjena,

imorse märkte jag att det inte kom någon värme från ac:n. Det blev aldrig varmt i bilen  Det brukar annars bli det på bara några minuter. Nu var det kallt hela resan på 25-30 min.

Igår blev det mycket start och stopp under många timmar. Bilen sattes på och stängdes av många gånger pga köer. Så dog bilen en gång och jag fick hjälp att starta med startkablar. Imorse tyckte jag att bilen var lite svårstartad. Vet inte om detta kan ha med saken att göra. Det är en saab 95 2.0t från 2001.

mvh
Senast redigerat av gunde1 (23 juni 2014)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 juni 2014
Kollat så att du har kylvätska i motorn ??  tongue

Kolla nivån och kolla om du ser några läckor, det brukar bli typ grönblått där det läcker kylarvätska en längre tid.

Kan vara termostaten som inte öppnar som den ska eller att det samlats luft någonstans i systemet.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

34 Inlägg
23 juni 2014
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Kollat så att du har kylvätska i motorn ??  tongue

Kolla nivån och kolla om du ser några läckor, det brukar bli typ grönblått där det läcker kylarvätska en längre tid.

Kan vara termostaten som inte öppnar som den ska eller att det samlats luft någonstans i systemet.

Har inte kollat det. Men bilen är nyservad så det borde finnas. Men kan batteriet har något med saken att göra eller är det helt uteslutet?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 juni 2014
Batteriet kan absolut inte på något vis göra att du inte får värme i bilen. Eller jo om det är tvärdött så motorn inte startar tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

34 Inlägg
23 juni 2014
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Batteriet kan absolut inte på något vis göra att du inte får värme i bilen. Eller jo om det är tvärdött så motorn inte startar tongue

Fick starta bilen med startkablar igår vid ett tillfälle. (men du menar nog att om jag inte får igång den alls så är det klart det inte blir varmt tongue

Det var jäkligt skumt för efter det så gick enligt min färddator bensinförbrukningen ner med 30 procent och sen imorse dog även ett framljus.
Det kanske bara är slumpmässigt men tänkte att batteriet hade med det att göra så det kanske påverkade detta också då? Eftersom allt kom på en gång.
Senast redigerat av gunde1 (23 juni 2014)

Sök