2684
Sök

Märkligaste slutsteg problemet jag någonsin varit med om!!

136 Inlägg
6 juli 2014
Trådstartare
#1
Hejsan. Jag har provat allt nu känns det som.
Mitt slutsteg Mutant NW280SP 2ch går i Protect. Men av en konstig anledning.

Säter jag tändningen på läge 2 så startar sterio o steget som de ska. Men när jag sen Startar bilen. Så slocknar steget o går i protect när de startar igen.
Att de startar om vid start är inte så konstigt…. eller? Sterion har alltid gjort så. Kenwood DPX405BT

Startar jag nu om sterion så funkar det finnt. De konstiga är också att om jag sen stänger av o startar sterion direkt igen så går den i protect. Väntar jag 2-3 sec så funkar de utan problem.

Så de är den snabba omstarten vid start av motorn, som gör att den går av protect.

Jag kan bara förstå de som någon slags "urladningsproblem" eller något.

Lämnade in steget o fick ett nytt… samma problem.

*Jordningen är testad o funkar bra. Även annan punkt är testad.
*strax under 12v till remote
*Remote är kopplad till remote sladen på sterion. Även testat med radio sladen.
*Högtalarna är felsökta. Dom kortsluter ej.
*Slutsteget är uttbyt. Samma med nya av samma model.
*Har testat med o utan högtalare. Samma sak.


Har pratat med brc o dom har aldrig hört om något liknande.

Med andra ord om jag skulle ha en delaj på 2-3 sec på remoten så skulle allt vara löst…. Men varför gör den så?
O om en delej är enda lösningen. Var kan jag hitta något sånt?? Letat o hitta inget bra.

Mvh Mike
Bilen är en V70 99
Senast redigerat av Copyright91 (6 juli 2014)


Forummoderator
26 361 Inlägg
6 juli 2014
#2
Stegets ström plockar du från?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

7 275 Inlägg
6 juli 2014
#3
Min misstanke är att steget går i protekt vid för låg spänning.
När du kör på starten så får steget för låg spänning så den hoppar in i protektläge.
Jag gissar på att steget är tillverkat som så att är spänningen är för låg så går den in i protektläge och den nollar inte sin "felkod " förrän den varit avstängd i ett visst antal sekunder.


136 Inlägg
7 juli 2014
Trådstartare
#4
Batteriet. 90aH Nästan nytt
Mack skrev:
Stegets ström plockar du från?


Fordonstekniker
1 740 Inlägg
7 juli 2014
#5
Har du ett Biltema batteri?

Annars får du nog införskaffa en konding.

Lev livet, det kan ta slut fort

136 Inlägg
7 juli 2014
Trådstartare
#6
Brains skrev:
Min misstanke är att steget går i protekt vid för låg spänning.
När du kör på starten så får steget för låg spänning så den hoppar in i protektläge.
Jag gissar på att steget är tillverkat som så att är spänningen är för låg så går den in i protektläge och den nollar inte sin "felkod " förrän den varit avstängd i ett visst antal sekunder.

Men den gör ju så även när bilen är ig¨ng o jag startar om sterion snabbt. Då borde ju inte spänningen falla.
Har ett rätt stort batteri med. Borde de inte motvärka det?
90aH Land Rover batteri.


136 Inlägg
7 juli 2014
Trådstartare
#7
darkwizard skrev:
Har du ett Biltema batteri?

Annars får du nog införskaffa en konding.

90 Ah Land Rover Batteri.
Mykcet störe en originalet. Fick bygga om för att få plats med det.


7 275 Inlägg
7 juli 2014
#8
Copyright91 skrev:
Brains skrev:
Min misstanke är att steget går i protekt vid för låg spänning.
När du kör på starten så får steget för låg spänning så den hoppar in i protektläge.
Jag gissar på att steget är tillverkat som så att är spänningen är för låg så går den in i protektläge och den nollar inte sin "felkod " förrän den varit avstängd i ett visst antal sekunder.

Men den gör ju så även när bilen är ig¨ng o jag startar om sterion snabbt. Då borde ju inte spänningen falla.
Har ett rätt stort batteri med. Borde de inte motvärka det?
90aH Land Rover batteri.

Ja när du startar om.snabbt så hinner inte slutsteget "tappa sitt minne" utan den kommer fortfarande ihåg spänningsfallet.


136 Inlägg
7 juli 2014
Trådstartare
#9
Brains skrev:
Copyright91 skrev:
Brains skrev:
Min misstanke är att steget går i protekt vid för låg spänning.
När du kör på starten så får steget för låg spänning så den hoppar in i protektläge.
Jag gissar på att steget är tillverkat som så att är spänningen är för låg så går den in i protektläge och den nollar inte sin "felkod " förrän den varit avstängd i ett visst antal sekunder.

Men den gör ju så även när bilen är ig¨ng o jag startar om sterion snabbt. Då borde ju inte spänningen falla.
Har ett rätt stort batteri med. Borde de inte motvärka det?
90aH Land Rover batteri.

Ja när du startar om.snabbt så hinner inte slutsteget "tappa sitt minne" utan den kommer fortfarande ihåg spänningsfallet.

o då kan jag bara förhndra deta med en delay på remoten? Någon som vet var man kan få tag i något sånt?



Sök