18 juli 2014
Trådstartare
Jag tror att jag hittat impulsgivaren. Den satt bakom motorn i motorrummet (närmast mitten, passageraren fram) Själva kontaken. Och följer man den kontakten så går den ned bakom motorn. Kollat båda ändarna och dom satt ordentigt. (tyckte jag iallafall)
Läste om en annan användare som hade problem med att sin satt lös. Visserligen så startade hans inte alls. Det hade förklarat varför min bil "hoppar" när jag kör över farthinder ibland.
Men nu satt den ju okey, enligt mig.
Visst borde man kanske köpa en ny, om det är den det är fel på.
Men jag har galet dåligt med pengar för tillfället. Så kanske ett snabbt besök på skroten går i stället?
Vad bör jag tänka på om jag ska skaffa en ny impulsgivare till bilen?
Det är en Volvo 740 GL årsmodell 1990. 5 växlad manuell låda och bensindriven.