2920
Sök

Re: Toyota Supra Generator

Grandturismo missbrukare =)
331 Inlägg
18 juli 2014
Trådstartare
hej, har troligen fel på generatorn på min Toyota Celica supra 1985 2.8I (140hk).

Bytte batteri men batteri lampan lyser ändå.
Vad kan man göra åt saken? Måste man köpa ny eller kan man skrämma lite liv i den gamle?

om jag skall köpa en ny (ifrån skroten så beg) så undrar jag passar supra mk 3 generatorn på supra mk2? enl bildelsbasen så får jag upp just den generatorn till min bil, men jag litar inte på det så därför söker jag råd om någon annan vet.

tackar på förhand
/ Jesper

263 Inlägg
18 juli 2014
Kolla först om kolen/laddningsregulatorn är slut även om den har dålig jord. Annars äre bara å köpa en ny på typ mekonomen, glöm inte å ta med den gamla generatorn bara så löser de in den så du får en ny lite billigare smile

Bjuuuu han!!

Grandturismo missbrukare =)
331 Inlägg
19 juli 2014
Trådstartare
_Jacob_ skrev:
Kolla först om kolen/laddningsregulatorn är slut även om den har dålig jord. Annars äre bara å köpa en ny på typ mekonomen, glöm inte å ta med den gamla generatorn bara så löser de in den så du får en ny lite billigare smile

jag vet jag lämnade in en generator till min första bil (en mitsu. Lancer 1.6 gli 93a) och de kostade några hundra lappar att "renovera" den. var det kolen de bytte då? om du får ge en kvalificerad gissning.

jag har en fråga. kan jag kolla kolen själv på något smidigt sätt eller är det bara o plocka av o lämna in? den sitter väldigt dumt under bilen så antar att enda vägen att få den är att lyfta bilen.

Aja tack för svar i alla fall, hoppas du orkar svara igen

Tack på förhand
Jesper

263 Inlägg
19 juli 2014
Kolla det här å se om det hjälper https://www.youtube.com/watch?v=Tt39gm6AWQs smile

Bjuuuu han!!

Sök