2719
Sök

Ärfarenheter av detta sportluftfilter vparts

136 Inlägg
1 augusti 2014
Trådstartare
#1
Någon som använt detta sportluftfilter från vparts
http://www.vparts.se/se/jr-sportfilterk … 0-c70.html

Rekommenderar ni den?
Bara intresserad av ljudet smile

Mvh


3 860 Inlägg
1 augusti 2014
#2
Personligen stoppar jag aldrig ner ett JR filter fler gånger....

Körde öppet JR i min förra, filtret gick sönder i själva foten så att filtret hängde löst.. samma hände brorsan men han lmm gick samtidigt, möjligen pga av skumt luftflöde in mot lmm då filtret inte var helt och tog in lft precis vid foten. Båda filter gick sönder å samma ställe inom ett par månader. Måndags ex kanske men ja...
JR känns billigt i mina ögon..
Satsa hellre på K&N eller allra helst AEM Dryflow, det senare behöver man inte heller olja in vilket minskar risken för att din lmm ger upp...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

152 Inlägg
1 augusti 2014
#3
spokenratt skrev:
Personligen stoppar jag aldrig ner ett JR filter fler gånger....

Körde öppet JR i min förra, filtret gick sönder i själva foten så att filtret hängde löst.. samma hände brorsan men han lmm gick samtidigt, möjligen pga av skumt luftflöde in mot lmm då filtret inte var helt och tog in lft precis vid foten. Båda filter gick sönder å samma ställe inom ett par månader. Måndags ex kanske men ja...
JR känns billigt i mina ögon..
Satsa hellre på K&N eller allra helst AEM Dryflow, det senare behöver man inte heller olja in vilket minskar risken för att din lmm ger upp...

Med all respekt nu wink fördelen med oljan är väl just för att täcka igen det oseebara små hålen som kan uppstå på öppna filtret?

Detta kan väl inte oljefria filter göra? Läst detta från tråden angående öppna sportluftfilter tråden.


Sen är ju oljan i för stor mängd dödande för lmm .


Angående filtret så är det sådana bsr marknadsför duglig kvalitet. Dock plåten kyler inte bättre pga värmen som bildas under huven.





Ljudet blir väl lite mer dumpandes än innan. Men stora skillnaden blev när man chippade den.
Senast redigerat av Driven08 (1 augusti 2014)

X40 Nordic Forum

136 Inlägg
1 augusti 2014
Trådstartare
#4
spokenratt skrev:
Personligen stoppar jag aldrig ner ett JR filter fler gånger....

Körde öppet JR i min förra, filtret gick sönder i själva foten så att filtret hängde löst.. samma hände brorsan men han lmm gick samtidigt, möjligen pga av skumt luftflöde in mot lmm då filtret inte var helt och tog in lft precis vid foten. Båda filter gick sönder å samma ställe inom ett par månader. Måndags ex kanske men ja...
JR känns billigt i mina ögon..
Satsa hellre på K&N eller allra helst AEM Dryflow, det senare behöver man inte heller olja in vilket minskar risken för att din lmm ger upp...

Driven08 skrev:
spokenratt skrev:
Personligen stoppar jag aldrig ner ett JR filter fler gånger....

Körde öppet JR i min förra, filtret gick sönder i själva foten så att filtret hängde löst.. samma hände brorsan men han lmm gick samtidigt, möjligen pga av skumt luftflöde in mot lmm då filtret inte var helt och tog in lft precis vid foten. Båda filter gick sönder å samma ställe inom ett par månader. Måndags ex kanske men ja...
JR känns billigt i mina ögon..
Satsa hellre på K&N eller allra helst AEM Dryflow, det senare behöver man inte heller olja in vilket minskar risken för att din lmm ger upp...

Med all respekt nu wink fördelen med oljan är väl just för att täcka igen det oseebara små hålen som kan uppstå på öppna filtret?

Detta kan väl inte oljefria filter göra? Läst detta från tråden angående öppna sportluftfilter tråden.


Sen är ju oljan i för stor mängd dödande för lmm .


Angående filtret så är det sådana bsr marknadsför duglig kvalitet. Dock plåten kyler inte bättre pga värmen som bildas under huven.





Ljudet blir väl lite mer dumpandes än innan. Men stora skillnaden blev när man chippade den.

Läste på lite om AEM Dryflow o dom värkar ju kunna filtrera bort otroligt lågt. 1 micron.
Men den värkar inte finnas i ett färdigt kit. Utan bara lösa filter.


152 Inlägg
1 augusti 2014
#5
Copyright91 skrev:
spokenratt skrev:
Personligen stoppar jag aldrig ner ett JR filter fler gånger....

Körde öppet JR i min förra, filtret gick sönder i själva foten så att filtret hängde löst.. samma hände brorsan men han lmm gick samtidigt, möjligen pga av skumt luftflöde in mot lmm då filtret inte var helt och tog in lft precis vid foten. Båda filter gick sönder å samma ställe inom ett par månader. Måndags ex kanske men ja...
JR känns billigt i mina ögon..
Satsa hellre på K&N eller allra helst AEM Dryflow, det senare behöver man inte heller olja in vilket minskar risken för att din lmm ger upp...

Driven08 skrev:
spokenratt skrev:
Personligen stoppar jag aldrig ner ett JR filter fler gånger....

Körde öppet JR i min förra, filtret gick sönder i själva foten så att filtret hängde löst.. samma hände brorsan men han lmm gick samtidigt, möjligen pga av skumt luftflöde in mot lmm då filtret inte var helt och tog in lft precis vid foten. Båda filter gick sönder å samma ställe inom ett par månader. Måndags ex kanske men ja...
JR känns billigt i mina ögon..
Satsa hellre på K&N eller allra helst AEM Dryflow, det senare behöver man inte heller olja in vilket minskar risken för att din lmm ger upp...

Med all respekt nu wink fördelen med oljan är väl just för att täcka igen det oseebara små hålen som kan uppstå på öppna filtret?

Detta kan väl inte oljefria filter göra? Läst detta från tråden angående öppna sportluftfilter tråden.


Sen är ju oljan i för stor mängd dödande för lmm .


Angående filtret så är det sådana bsr marknadsför duglig kvalitet. Dock plåten kyler inte bättre pga värmen som bildas under huven.





Ljudet blir väl lite mer dumpandes än innan. Men stora skillnaden blev när man chippade den.

Läste på lite om AEM Dryflow o dom värkar ju kunna filtrera bort otroligt lågt. 1 micron.
Men den värkar inte finnas i ett färdigt kit. Utan bara lösa filter.

Är du ute efter plåten?

X40 Nordic Forum

136 Inlägg
1 augusti 2014
Trådstartare
#6
Driven08 skrev:
Copyright91 skrev:
spokenratt skrev:
Personligen stoppar jag aldrig ner ett JR filter fler gånger....

Körde öppet JR i min förra, filtret gick sönder i själva foten så att filtret hängde löst.. samma hände brorsan men han lmm gick samtidigt, möjligen pga av skumt luftflöde in mot lmm då filtret inte var helt och tog in lft precis vid foten. Båda filter gick sönder å samma ställe inom ett par månader. Måndags ex kanske men ja...
JR känns billigt i mina ögon..
Satsa hellre på K&N eller allra helst AEM Dryflow, det senare behöver man inte heller olja in vilket minskar risken för att din lmm ger upp...

Driven08 skrev:

Med all respekt nu wink fördelen med oljan är väl just för att täcka igen det oseebara små hålen som kan uppstå på öppna filtret?

Detta kan väl inte oljefria filter göra? Läst detta från tråden angående öppna sportluftfilter tråden.


Sen är ju oljan i för stor mängd dödande för lmm .


Angående filtret så är det sådana bsr marknadsför duglig kvalitet. Dock plåten kyler inte bättre pga värmen som bildas under huven.





Ljudet blir väl lite mer dumpandes än innan. Men stora skillnaden blev när man chippade den.

Läste på lite om AEM Dryflow o dom värkar ju kunna filtrera bort otroligt lågt. 1 micron.
Men den värkar inte finnas i ett färdigt kit. Utan bara lösa filter.

Är du ute efter plåten?

Funderade på att man kunde köpa plåten o sätta ditt ett AEM Dryflow filter själv.
Hur är det med all electronisk öpnningar osv i origal boxen som försvinner. Inget som är viktigt att de är ikoplat?
Hade inget sånt i mina andra bilar.


152 Inlägg
1 augusti 2014
#7
Copyright91 skrev:
Driven08 skrev:
Copyright91 skrev:

Läste på lite om AEM Dryflow o dom värkar ju kunna filtrera bort otroligt lågt. 1 micron.
Men den värkar inte finnas i ett färdigt kit. Utan bara lösa filter.

Är du ute efter plåten?

Funderade på att man kunde köpa plåten o sätta ditt ett AEM Dryflow filter själv.
Hur är det med all electronisk öpnningar osv i origal boxen som försvinner. Inget som är viktigt att de är ikoplat?
Hade inget sånt i mina andra bilar.

Hur menar du? LMM kopplas in på ena sidan.  Men bara plåten gör ingen skillnad mot värmen  eftersom värmen "hålls instängd under huven skulle man kunna säga. Original luftburken har ju iallfall på x40 en liten gummislang som går till vid bakom höger framlykta just pga få kyld luft.



( dock använder jag mig själv av öppet filter och plåt. Men skulle jag vetat bättre hade jag kört insatsfilter och modifierat orginal luftburken wink.



Men är det ljud du är ute efter så blir det lite mer dumpandes.
Senast redigerat av Driven08 (1 augusti 2014)

X40 Nordic Forum

136 Inlägg
1 augusti 2014
Trådstartare
#8
Driven08 skrev:
Copyright91 skrev:
Driven08 skrev:

Är du ute efter plåten?

Funderade på att man kunde köpa plåten o sätta ditt ett AEM Dryflow filter själv.
Hur är det med all electronisk öpnningar osv i origal boxen som försvinner. Inget som är viktigt att de är ikoplat?
Hade inget sånt i mina andra bilar.

Hur menar du? LMM kopplas in på ena sidan.  Men bara plåten gör ingen skillnad mot värmen  eftersom värmen "hålls instängd under huven skulle man kunna säga. Original luftburken har ju iallfall på x40 en liten gummislang som går till vid bakom höger framlykta just pga få kyld luft.



( dock använder jag mig själv av öppet filter och plåt. Men skulle jag vetat bättre hade jag kört insatsfilter och modifierat orginal luftburken wink.



Men är det ljud du är ute efter så blir det lite mer dumpandes.

Ja de är ju mäst utseendet o ljudet jag är ute efter smile
Men annars kanske man borde sattsa på något i dena stilen
http://www.hova.com/cci-box-med-tillbeh … mm-simota/


152 Inlägg
1 augusti 2014
#9
Copyright91 skrev:
Driven08 skrev:
Copyright91 skrev:

Funderade på att man kunde köpa plåten o sätta ditt ett AEM Dryflow filter själv.
Hur är det med all electronisk öpnningar osv i origal boxen som försvinner. Inget som är viktigt att de är ikoplat?
Hade inget sånt i mina andra bilar.

Hur menar du? LMM kopplas in på ena sidan.  Men bara plåten gör ingen skillnad mot värmen  eftersom värmen "hålls instängd under huven skulle man kunna säga. Original luftburken har ju iallfall på x40 en liten gummislang som går till vid bakom höger framlykta just pga få kyld luft.



( dock använder jag mig själv av öppet filter och plåt. Men skulle jag vetat bättre hade jag kört insatsfilter och modifierat orginal luftburken wink.



Men är det ljud du är ute efter så blir det lite mer dumpandes.

Ja de är ju mäst utseendet o ljudet jag är ute efter smile
Men annars kanske man borde sattsa på något i dena stilen
http://www.hova.com/cci-box-med-tillbeh … mm-simota/

Om du kollar på simota ta även en titt på biltemas luftintagskit 329 :- dock är det ett "biltema filter i  "kolfiber burken så kvalitén på just den låter jag vara osagd men själva utformningen är snarlik.


Dock är väl den du länka modellanpassad ? vilket inte biltemas är.

X40 Nordic Forum

136 Inlägg
1 augusti 2014
Trådstartare
#10
Driven08 skrev:
Copyright91 skrev:
Driven08 skrev:

Hur menar du? LMM kopplas in på ena sidan.  Men bara plåten gör ingen skillnad mot värmen  eftersom värmen "hålls instängd under huven skulle man kunna säga. Original luftburken har ju iallfall på x40 en liten gummislang som går till vid bakom höger framlykta just pga få kyld luft.



( dock använder jag mig själv av öppet filter och plåt. Men skulle jag vetat bättre hade jag kört insatsfilter och modifierat orginal luftburken wink.



Men är det ljud du är ute efter så blir det lite mer dumpandes.

Ja de är ju mäst utseendet o ljudet jag är ute efter smile
Men annars kanske man borde sattsa på något i dena stilen
http://www.hova.com/cci-box-med-tillbeh … mm-simota/

Om du kollar på simota ta även en titt på biltemas luftintagskit 329 :- dock är det ett "biltema filter i  "kolfiber burken så kvalitén på just den låter jag vara osagd men själva utformningen är snarlik.


Dock är väl den du länka modellanpassad ? vilket inte biltemas är.

Har ändrat om i motorrumet tidigare smile Men ljudet får man inte antar jag:/

https://www1.garaget.org/gallery/images/206/205225/205225-50793d85e76b394bb6dd70084e6a94c3.jpg


305 Inlägg
1 augusti 2014
#11
Jag gjorde som så att jag köpte lös plåt från bsr och sen ett aem dryflow. Har inte ångrat mig.



Sök