tjena, kanske är helt fel ute med att lägga ut mitt 740 turbo projekt. men gör iaf ett försök! har iaf en 744 turbo intercooler (gl frånbörjan). jag köpte den själv som sladdholk, men då jag går på lack skola så fick jag för mej... Visa mer
tjena, kanske är helt fel ute med att lägga ut mitt 740 turbo projekt. men gör iaf ett försök! har iaf en 744 turbo intercooler (gl frånbörjan). jag köpte den själv som sladdholk, men då jag går på lack skola så fick jag för mej att byta front, lacka osv. så nu tänkte jag dela med mej av vad jag gjort, och vill ha massa tips på vad jag kan göra för att få den fetare! bilder samt mer info kommer såfort jag reder ut att lägga upp det!
ca 2 veckor efter lackering av bilen hände det en tragisk olycka. mitt i natten påväg hem så sprang ett rådjur ut på vägen. rutan var full med innehåll från rådjuret. fronten var precis blodig samt att ena lyktan, blinkersen, grillen samt huven blev skrot. KOMMETERA GÄRNA! lite bilder :
lite blodigt.
då jag var så trött på bilen efter det här så valde jag att ställa undan den ett tag.
då jag o polarn inte hade nått att göra så valde vi att lyfta ur gamla motorn (GL)
där efter blev donatorbil inhandlad! motor: b230fk med m90.
där är allt på plats!
köpte nya (960) lyktor samt grill. och tog sedan huven från 940in o satte dit! som på bilden så var jag tvungen att göra ett test!
i nuläget ser den ut såhär! huven ska lackas om, och även en ny grill ska inhandlas!