Tjena, sitter nu i Saaben och förstår i stort sett ingenting, har ju 2 st 3,5" i panelen och 2 st 6,5" i dörrarna fram. Men nu är det så att både 3,5" och 6,5" på vänster sida slutat fungera, och dom går ju inte på samma signal vad jag förstått eftersom 6,5" går via slutsteget
Så nu undrar jag då om det är någon som varit med om något liknande som kan hjälpa ? Så jag slipper riva ner panelen utan resultat.
Skulle ju vara något skönt att slippa åka ner till Elmia och få känslan av att man är döv på vänster örat
Har du säkring på HU? Kan väl vara vänster kanal som är död.
Vet att det hänt folk med slutsteg att en kanal slutat fungera, men att både 3,5 och 6,5:orna som drivs av slutsteget slutat fungera låter ju lite mystiskt.
Vad händer om du byter plats på left & rights kablar i steget/HU? Eller om du flyttar högerdelen från rcainputen till steget till vänstra inputen på steget. blir det ljud i vänster 6,5 nu?
Är det volymknappen ? haha hoppas det kan vara så enkelt då! Vet att det brukat finnas balansknappar på saab men de har ju alltid suttit tsm med bas/fad/tre knapparna vad jag vill minnas, men springer ner till bilen direkt och prövar
Funkade det? För jag har för mig att på pappas förra 9-5a drog man ut volymratten för att justera balansen. Kan ju hända att nån dragit ut volymratten i samband med volymhöjning t.ex.
Hahaha ja det var det faktiskt ! Haha hade aldrig kommit på det själv ! Somsagt är van vid att balansknappen alltid funnits med de andra ! Men tusan tack för hjälpen ! Nu slipper man tro man är döv på ena örat längre