2705
Sök

745 turbo

5 Inlägg
7 augusti 2014
Trådstartare
#1
Halloj

Har en 745 turbo b230fk.
Har s60r spridare 465cc
3"lmm
Trimchip
Orginal snurra än så länge.
Har 6kg i kompression i 4:e cylindern.
Kommer vit rök ifrån vevhusventen.
Har provtryckt 4:e cylindern med tryck luft först laddade upp kompressorn med 7kg och kopplade in till ett ihåligt stift med fast löddad tryckluftkoppling hade bilen då i växel. Bilen rullade till lite utav det enorma trycket sen så gick luften ut ur en av oljekanalerna i toppen. 530 topp ska slänga på 531 topp. Det som är frågan vad är det som jag förlorar komp på? Är det trasig topp eller kass packning? Hade de 3 resterande stiften i och på de andra 3 cylindrarna är det kompression på 10,5kg.

5 Inlägg
8 augusti 2014
Trådstartare
#2
Någon som kan ha en aning? Laddat 1.2 bar med orginal snurra. Tror inte den har spikat. Den går bra på höga varv dåligt på lägre. Någon?
Senast redigerat av afrokrullet (8 augusti 2014)

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
8 augusti 2014
#3
Du skriver ju att du ska byta topp... spelar det då någon roll om toppen eller packningen är kass? Ditt block kam ju va sprucket oxå. Men du får ju öppna och kolla. Ingen kan gissa sig till det

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
8 augusti 2014
#4
Och att ladda 1.2 bar med original snurra är inte att rekommendera. efter 1 bar drar den bara i sig varmluft.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

5 Inlägg
11 augusti 2014
Trådstartare
#5
Var en kolv sprucken på sidan slängt i en ny ska ställa ner laddtrycket säkerligen det som orsakar spikning efter ett tag. Blir tb58 senare.


Sök