4888
Sök

Volvo v70n 2,5T startar ej, Konstiga varninssymboler.

219 Inlägg
14 augusti 2014
Trådstartare
Hej. Skulle starta min bil idag och det börjar med att när jag vrider till läge 1 så kommer varninglampan för air bag upp, vid läge 2 så kommer stanna snarast bromsfel!. När jag sedan testar att starta den så hackar den lite men inget mer. Jag tror det är något elfel i bilen eftersom det inte går att veva ner rutorna (elektronisk). När man låser och låser upp bilen beter sig den konstigt, samt att när jag blinkar med läge 2 i så fastar den där. Behöver alltså hjälp att felsöka mitt problem..

Mvh Kan ladda upp ett klipp men det kommer snart. Tar ett tag att ladda upp

Edit: Filmen : https://www.youtube.com/watch?v=L9KPgIl … 9ujQH8iuFA
Senast redigerat av Berryda (14 augusti 2014)

Mvh Lindqvist

2 849 Inlägg
14 augusti 2014
Skulle NÄSTAN våga sätta mitt huvud på att batteriet är nästan tomt för ström. Pröva ett annat batteri eller sätt det på laddning, om nu inte batteriet tackat helt för sig.

Du har inte haft nåt på som kan ha dragit ur det?

219 Inlägg
14 augusti 2014
Trådstartare
uhlin skrev:
Skulle NÄSTAN våga sätta mitt huvud på att batteriet är nästan tomt för ström. Pröva ett annat batteri eller sätt det på laddning, om nu inte batteriet tackat helt för sig.

Det låter rimligt, satte mobilen på laddning och glömde bort... Suttit där några timmar. Kan testa ladda, hoppas jag inte behöver nytt batteri bara! Tack för svar.

Mvh Lindqvist

219 Inlägg
14 augusti 2014
Trådstartare
uhlin skrev:

Hej! Nu startar iaf bilen! Med det där med airbag är fortfarande kvar. Bromsfel borta men airbag kvar... Vet du vad det kan vara?

Mvh Lindqvist

604 Inlägg
14 augusti 2014
Volvo kan sätta felkod på srs när batteriet tar slut. Ibland räcker det att radera koderna.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

219 Inlägg
14 augusti 2014
Trådstartare
bronco_z skrev:
Volvo kan sätta felkod på srs när batteriet tar slut. Ibland räcker det att radera koderna.

Hur gör man det utan felkodsläsare?

Mvh Lindqvist

4 500 Inlägg
14 augusti 2014
då får du åka till volvo eller om någon här vill hjälpa till ,många som har felcodsläsare..jag har men bor typ mellan örebro och katrineholm

604 Inlägg
14 augusti 2014
Berryda skrev:
bronco_z skrev:

Hur gör man det utan felkodsläsare?

Det gör du inte men vilken lite lokal bilverkstad som helst borde kunna hjälpa dig för några hundra.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

Sök