Vectra B (-96 2002) 1.6 resp 1.8a klockrena billiga "slitosläng" bilar med billiga delar osv
Vet dock inte vad det är för koppling på dom. kör en sån själv fast Diesel 4 000 mil på ca 5 månader problemfritt tills för någon dag sen då soppafiltret dumma sig
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Vectra B (-96 2002) 1.6 resp 1.8a klockrena billiga "slitosläng" bilar med billiga delar osv
Vet dock inte vad det är för koppling på dom. kör en sån själv fast Diesel 4 000 mil på ca 5 månader problemfritt tills för någon dag sen då soppafiltret dumma sig
Edit: 1.6 på 100HK 1.8 på 115
Sen finns Astra med 1.4 på 75hk ca tror jag.
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Bekvämt, billigt, tillgängligt och historiskt mindre slitage.
Bekvämt har du kört bil med vajer? billigt inte billigare än vajer. Historiskt mindre slitage ? En vajer kan förvisso gå av men inte ofta det händer.
Vill bara höra dina anledningar.
Äh, man byter koppling högst en gång på en bils livslängd, spela roll ur den aspekten
Edit: I det här fallet slipper man ju bara slav- och huvudcylindrarna, kopplingen är fortfarande lika arbetsam att byta.
Hade vajerkoppling på min gamla 900 2,3i -95, och det är ju en vanesak, men polare tyckte att den var svintung, och man häpnade över hur lätt kopplingen kändes i andra bilar med hydraulisk koppling när man vant sig vid vajer. Men det är ingen höjdare efter ett tag om man sitter i kö.
Det finns ingen vettig anledning att välja vajerkoppling om man inte måste för att bilmodellen man är intresserad av har det.
Bekvämt, billigt, tillgängligt och historiskt mindre slitage.
Bekvämt har du kört bil med vajer? billigt inte billigare än vajer. Historiskt mindre slitage ? En vajer kan förvisso gå av men inte ofta det händer.
Vill bara höra dina anledningar.
Äh, man byter koppling högst en gång på en bils livslängd, spela roll ur den aspekten
Edit: I det här fallet slipper man ju bara slav- och huvudcylindrarna, kopplingen är fortfarande lika arbetsam att byta.
Hade vajerkoppling på min gamla 900 2,3i -95, och det är ju en vanesak, men polare tyckte att den var svintung, och man häpnade över hur lätt kopplingen kändes i andra bilar med hydraulisk koppling när man vant sig vid vajer. Men det är ingen höjdare efter ett tag om man sitter i kö.
Det finns ingen vettig anledning att välja vajerkoppling om man inte måste för att bilmodellen man är intresserad av har det.
Jag tycker 740 GL stämmer på dina krav.
Personligen har jag 240 med vajer den är den mest lätt kopplade bil jag kört så handlar nog mycket om konstruktion.
Bekvämt, billigt, tillgängligt och historiskt mindre slitage.
Bekvämt har du kört bil med vajer? billigt inte billigare än vajer. Historiskt mindre slitage ? En vajer kan förvisso gå av men inte ofta det händer.
Vill bara höra dina anledningar.
Äh, man byter koppling högst en gång på en bils livslängd, spela roll ur den aspekten
Edit: I det här fallet slipper man ju bara slav- och huvudcylindrarna, kopplingen är fortfarande lika arbetsam att byta.
Hade vajerkoppling på min gamla 900 2,3i -95, och det är ju en vanesak, men polare tyckte att den var svintung, och man häpnade över hur lätt kopplingen kändes i andra bilar med hydraulisk koppling när man vant sig vid vajer. Men det är ingen höjdare efter ett tag om man sitter i kö.
Det finns ingen vettig anledning att välja vajerkoppling om man inte måste för att bilmodellen man är intresserad av har det.
Jag tycker 740 GL stämmer på dina krav.
Härlig bil Haft två och tre 240.
En tanke: Givare och slavcylinder är ju iof lättare/lättsammare att byta än att riva bort och montera + spänna en grinig vajer.
Bekvämt har du kört bil med vajer? billigt inte billigare än vajer. Historiskt mindre slitage ? En vajer kan förvisso gå av men inte ofta det händer.
Vill bara höra dina anledningar.
Äh, man byter koppling högst en gång på en bils livslängd, spela roll ur den aspekten
Edit: I det här fallet slipper man ju bara slav- och huvudcylindrarna, kopplingen är fortfarande lika arbetsam att byta.
Hade vajerkoppling på min gamla 900 2,3i -95, och det är ju en vanesak, men polare tyckte att den var svintung, och man häpnade över hur lätt kopplingen kändes i andra bilar med hydraulisk koppling när man vant sig vid vajer. Men det är ingen höjdare efter ett tag om man sitter i kö.
Det finns ingen vettig anledning att välja vajerkoppling om man inte måste för att bilmodellen man är intresserad av har det.
Jag tycker 740 GL stämmer på dina krav.
Härlig bil Haft två och tre 240.
En tanke: Givare och slavcylinder är ju iof lättare/lättsammare att byta än att riva bort och montera + spänna en grinig vajer.
Beror säkert helt på bilmodell. Vajrarna brukar ju även vara självjusterande.