Det är egentligen 3 saker jag söker mer information om..
1. Behöver fler nycklar. Att köpa en hos Audi går loss på hissnande 1300:-
Eftersom det är startspärr blir det ju mer speciellt.. Kan man koda in dessa transpondrar själv? Jag har en VAG-Com kabel samt gratismjukvaran i datorn. Tanken var i så fall att skaffa ett nyckelämne på annat håll, slipa in hos valfri låssmed och koda in nyckeln själv. (Guide till hur man kodar in transpondern skulle uppskattas)
2. Fjärrstyrning av C-låset.. Mina efterforskningar har gett mig 2.5 alternativ.
-2.1: Leta fram en vacumpump med fjärrmottagare och byta denna. Men hur kodar jag i så fall in en nyckel? Går det använda en universalnyckel från ebay för detta?
-2.2: Skaffa ett eftermarknadskit med lös fjärr.
--2.2,5: Eftermarknadskit med möjlighet att koda in fler nycklar och då köpa en butterfly/stilett nyckel på ebay och koda in. Bygger dock på att det går koda in transpondern i nyckeln själv.
3. Farthållare. Denna bil har E-gas. Då har jag förstått det som att själva spaken behövs, samt en liten kabelpiska för att koppla in farthållardelarna någonstans och en omkodning av ECU'n. Detta ska gå göra via VAG-Com, men räcker gratis mjukvaran? Nån som sett till en guide för detta?
Tacksam för hjälp!