3373
Sök

760 t5 1992 Beter sig konstigt...

72 Inlägg
21 september 2014
Trådstartare
#1
Tjenare !

Har en 760 med t5 som inte vill sammarbeta riktigt...

Problemet är att han dör / går ojämt / tomgång ibland, Det går att ha igång han med hjälp av gasen.

När man sätter på tändningen och pumpen startar, sen vrider om så  startar han och går jättefint första sekunderna, sen går det bara utför, tills han i princip dör, känns som de är ett bränsletrycksfel, men kan inte komma fram till vart felet sitter. alternativt Att en tändkabel sitterfel men mindre sannolikt...
nya slangar under bilen, nya stift, sitter en aem pump i tanken, prövat med att strypa soppareturen utan resultat, tagit bort spridarkontakter men alla hade samma resultat.

Ska byta slangen i motorrummet till en som är lika grov som dom under bilen nu i veckan men sen har jag slut på idéer tyvärr..

så jag undrar om det är någon som har varit med om något liknande eller har nån idé på vad det kan vara som spökar ?

Väldigt tacksam för svar ! Tack !

Livet är som en berg och dalbana, långsamt upp å sen utför så det kittlar i magen å man vill krekas.
Sen tvärbromsar man och livet är över.

8 251 Inlägg
21 september 2014
#2
Kollat så att den inte drar tjuvluft? När den lägger av: går det att starta direkt efter? Beter den sig lika varm som kall?


72 Inlägg
21 september 2014
Trådstartare
#3
Marlboroman skrev:
Kollat så att den inte drar tjuvluft? När den lägger av: går det att starta direkt efter? Beter den sig lika varm som kall?

Inte upptäckt något ställe där de kan dra tjuvluft ! Går att starta direkt efter utan problem, japp samma sak varm som kall !

Livet är som en berg och dalbana, långsamt upp å sen utför så det kittlar i magen å man vill krekas.
Sen tvärbromsar man och livet är över.

8 251 Inlägg
21 september 2014
#4
Antar att du kör med 850 styrsystem och styrbox? För dem brukar kunna bli sådär när dem drar tjuvluft. Alla kontakter sitter där dem ska? Provat att göra ren tomgångsmotorn och smort upp den? Gjort rent inuti spjällhuset runt klaffen?


515 Inlägg
21 september 2014
#5
Lmm som kan vara kass kanske? Fungerar ibland kanske och ibland inte? eller går det inte att köra den alls?

§9 Annonsering gäller även signaturen!

72 Inlägg
22 september 2014
Trådstartare
#6
Marlboroman skrev:
Antar att du kör med 850 styrsystem och styrbox? För dem brukar kunna bli sådär när dem drar tjuvluft. Alla kontakter sitter där dem ska? Provat att göra ren tomgångsmotorn och smort upp den? Gjort rent inuti spjällhuset runt klaffen?

allt sitter där de ska ! Japp 850 styrsystem o box, aha, okej ska öppna o kolla lite o ev rengöra, men han är nyrenoverad motorn så de ska inte vara problem me de egentligen hmm Han går att ha på fina varv ibland, har provkört och då går han i gåfart.... hmm

Livet är som en berg och dalbana, långsamt upp å sen utför så det kittlar i magen å man vill krekas.
Sen tvärbromsar man och livet är över.

72 Inlägg
22 september 2014
Trådstartare
#7
NSS207 skrev:
Lmm som kan vara kass kanske? Fungerar ibland kanske och ibland inte? eller går det inte att köra den alls?

ska pröva annan lmm, har en på hyllan.. Han går att köra men de går lika snabbt som att gå, han puttrar fram hmm

Livet är som en berg och dalbana, långsamt upp å sen utför så det kittlar i magen å man vill krekas.
Sen tvärbromsar man och livet är över.

Laddtryck!
137 Inlägg
22 september 2014
#8
min 855r var lika när lmm var kass.
Senast redigerat av Gilljam (22 september 2014)


72 Inlägg
22 september 2014
Trådstartare
#9
Gilljam skrev:
min 855r var lika när lmm var kass.

Aha ! Men då måste jag fan pröva de i morgon, skulle ju vara sjukt skönt om de bara var de ! Tack !

Livet är som en berg och dalbana, långsamt upp å sen utför så det kittlar i magen å man vill krekas.
Sen tvärbromsar man och livet är över.

72 Inlägg
23 september 2014
Trådstartare
#10
Tjenare igen ! var på hydroscand i högdalen och tryckte ny soppaslang i rätt dimension, passa perfekt, sen bytte jag även lmm utan resultat..

Spelade in två filmer så ni får se hur han beter sig...
https://www.youtube.com/watch?v=qv2Rcda_u1I

https://www.youtube.com/watch?v=xiC3Is2 … mhDdl-j1Bw

Glömde att nämna att det endast sitter en aem pump i tanken förra ägarn sa att den skulle klara sig själv.. Själv vet jag inte, undrar om ni har några åsikter ?

Tack för snabba svar och ert engagemang !
Senast redigerat av 2wD (23 september 2014)

Livet är som en berg och dalbana, långsamt upp å sen utför så det kittlar i magen å man vill krekas.
Sen tvärbromsar man och livet är över.

39 Inlägg
23 september 2014
#11
Om jag inte läst helt åt helvete nu så är det precis samma problem som jag har i min 850.. kvarstår ditt probelem hela tiden eller kommer det ibland? Jag fick bytt LMM men problemet är kvar

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297107
Senast redigerat av M4artin (23 september 2014)

72 Inlägg
23 september 2014
Trådstartare
#12
M4artin skrev:
Om jag inte läst helt åt helvete nu så är det precis samma problem som jag har i min 850.. kvarstår ditt probelem hela tiden eller kommer det ibland? Jag fick bytt LMM men problemet är kvar

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297107

Problemet kvarstår !
jag prövade en annan likadan lmm idag men utan resultat så ja lär ju vara samma fel ! Har ju aldrig gått 100% i min ägo köpte den halvklar smile

Livet är som en berg och dalbana, långsamt upp å sen utför så det kittlar i magen å man vill krekas.
Sen tvärbromsar man och livet är över.

39 Inlägg
24 september 2014
#13
Skulle du hitta på felet så hör av dig vore guldvärt.

/martin

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
24 september 2014
#14
Har för mig att jag hade det problemet med min 850 för ett par år sedan. Undrar om det inte var vakumslangarna som satt fel då eller om det var någon vinkel på vakum sidan som var trasig. Som sagt det var länge sedan jag hade den bilen men har ett svagt minne av det.


72 Inlägg
25 september 2014
Trådstartare
#15
VKN_940 skrev:
Har för mig att jag hade det problemet med min 850 för ett par år sedan. Undrar om det inte var vakumslangarna som satt fel då eller om det var någon vinkel på vakum sidan som var trasig. Som sagt det var länge sedan jag hade den bilen men har ett svagt minne av det.

Ahaja, ja jag får väl titta över allt ännu en gång, tack för tipsen !
hör av mig när jag hittat fele..

Livet är som en berg och dalbana, långsamt upp å sen utför så det kittlar i magen å man vill krekas.
Sen tvärbromsar man och livet är över.

300 Inlägg
25 september 2014
#16
Sitter kamremmen som den ska? tongue

39 Inlägg
25 september 2014
#17
VKN_940 skrev:
Har för mig att jag hade det problemet med min 850 för ett par år sedan. Undrar om det inte var vakumslangarna som satt fel då eller om det var någon vinkel på vakum sidan som var trasig. Som sagt det var länge sedan jag hade den bilen men har ett svagt minne av det.

Nu när du säger det så hade jag en trasig slang som jag fick bytt för 3 veckor sedan och inte varit några problem ännu. Brukar annars hända flera gånger i veckan.


Detta kan vara något att kolla över 2wd
Senast redigerat av M4artin (25 september 2014)

72 Inlägg
27 september 2014
Trådstartare
#18
Hittade felet igår !
Satt en okänd nippel som sög in luft för kung o fosterland på insuget så jag pluggade den, efter de så hade han fin tomgång men gick fortfarande inte helt 100%

Då bytte jag filtret i tanken och underbilen, fortfarande samma problem, men då kom jag på de idén att sätta pumpen på direktström så han får jobba lite, då funkar de priiiima ! smile

Tack som fan för erat engagemang och tid, skönt att problem löser sig smile

Livet är som en berg och dalbana, långsamt upp å sen utför så det kittlar i magen å man vill krekas.
Sen tvärbromsar man och livet är över.


Sök