2357
Sök

Uppgradera ljudet i en E90 2007

100 Inlägg
27 september 2014
Trådstartare
#1
Gokväll på er! Jag vill uppgradera ljudet i min bmw E90. Tycker det känns alldeles för klent och tråkigt. Har ni några rekommendationer? Vill helst slippa att dra kablar och massa slutsteg osv! Baslåda i skuffen är inget alternativ just nu!
Det ska installeras så snyggt och smidigt som det bara går.

Tacksam för svar! big_smile

Cupra_
27 september 2014
#2
Jag vet att det ska finnas bättre högtalare till dörrarna som är modellanpassade i alla fall. Det är lite pill med att få av dörrsidan bara men inget svårt. Vad har du för system idag? Jag har professional i min och det enda jag tycker är klent är väl basen.. Men då måste man dra kablar.

100 Inlägg
27 september 2014
Trådstartare
#3
Deception skrev:
Jag vet att det ska finnas bättre högtalare till dörrarna som är modellanpassade i alla fall. Det är lite pill med att få av dörrsidan bara men inget svårt. Vad har du för system idag? Jag har professional i min och det enda jag tycker är klent är väl basen.. Men då måste man dra kablar.

Det är standard högtalarna tror jag, fast professional-stereon. Kan det stämma?
Har blivit länkad högtalarkit som är anpassat för just bmw! smile http://www.pmshopen.se/gladen-one-201-b … eme/1333-0 Verkar väldigt intressant!

Cupra_
27 september 2014
#4
Har du professional så har du väl något bättre än de billigaste högtalarna tror jag.. Hur som. Det där kittet har jag inte sett förut. Tänkte på ett bara med mellan och diskanter..

Ett annat alternativ:
Ström är ju inte så svårt att få till ett steg då batteriet är i bakluckan, sen kan du skaffa en hög- till låg-nivå omvandlare. Sen är det bara slänga in en baslåda. Om det just är bas du är ute efter.. Då blir det inte så mycket kabeldragning heller
Senast redigerat av Deception (27 september 2014)

559 Inlägg
28 september 2014
#5
Kitten ovan är mycket populära, och det är som sagt ingen som inte varit glatt överraskad över ljudkvalitén.

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook


Sök