Godspeaker skrev:
Hahahaah,
"inte överdrivet lika linjer!" Men jag tycker du reder ut det där bra, kommer bli sjukt snyggt!
tackar! jo jag försöker iallaall
om det går åt för mycket spackel så går det ju alltid att gjuta av i glasfiber sen!
Sers skrev:
Det blir en liten tjockis:) när har du tänkt vara "klar"?
jajamen!
klar och klar. utan breddnig så borde den rulla på extremt lågt ladd snart igen! jag har ju börjaat fram eftersom jag bara kan plocka av och köra med dom gamla skärmarna!
CarpeDiem skrev:
Så ska det se ut, Griffin
tackar!
aaante skrev:
Hur går det?
jo det har varit lite oprioriterat med garaget just nu.. men det kommer en liten sammanfattning nu av vad som händer!
Uppdatering igen då!
jag laddade upp några gamla bilder nu. sånna som jag inte riktigt tyckte var värda en uppdateing i sig eftersom det ser ut som dom gamla ungefär.. vad kan man säga.. skärmbredding ta tid!
sen lite info om maskineriet.. delar på gång och snart är den ihop igen. precis som förra gången så är det Flanders motorsport som bygger maskinen. felen som var har ju varit förslitning av gjutet drev och sprutet så jag fortfarande väldigt nöjd med flanders motorsport!
Breddningen har fortsatt.. detta är lite exprement från min sida då jag aldrig gjort något sådant förut!
någonstans måste jag ju börja:D
jag är rätt nöjd med breddingen i ig men linjen mot huven måste justeras en del.
blir nöjd med looken framifrån!
här ser man tydligt linjen jag är ute efter! jag vill ju att sidan på bilen skall svänga lite mot hjulen!
jodå jag hinner bli svettig när jag är i garaget!
ett jäkla pillande med allt sammtidigt som jag är medveten om att det bara är första skärmen!
sherlook holmes.... jag kom på ideen att jag skulle kapa lite och dra ut den.. blev inte alls som jag tänkt mig så det är bara att svetsa igen!
sen var det frågan om att ha rätt tjocklek på plåten jag lägger i.. inte så svårt när jag bygger en skärma av två faktist!
lite bockande och så för att få till det men jag tycker det funkar bra!
före och efter eftersom jag inte tog några bilder innan:D
långt ifrån klart men påbörjat är ju alltid någe:)
så till annledningen som gör att jag just nu inte hinner med garaget!
fredagen den 21/3 så föddes våra söner Charlie och Robin.
just nu spenderar jag större delen av mina dagar med dom och hinner inget annat.
jag har inte gett upp colten utan bara omprioriterat lite:)
det var allt just nu Mvh Mats