2788
Sök

Audi A3, airbaglampan lyser

1 194 Inlägg
7 oktober 2014
Trådstartare
Plockade isär ratten idag för att den suttit några grader snett sedan jag köpte den. När jag satte ihop allt igen, slocknade inte airbaglampan. Plockade isär ratten igen och kollade så att alla sladdar verkligen satt i och det gjorde dem självklart. Kommer det lösa sig själv efter några starter, eller måste något annat göras?

Tacksam för svar!
Senast redigerat av Cracksoup (7 oktober 2014)

Sir
935 Inlägg
7 oktober 2014
Du måste tyvärr in och släcka den hos audi. Kopplar man inte bort batteriet innan man börjar pilla på airbag kontakterna så registrerar dom fel fast du inte slagit på tändningen. Tyvärr.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

1 194 Inlägg
7 oktober 2014
Trådstartare
marcus80 skrev:
Du måste tyvärr in och släcka den hos audi. Kopplar man inte bort batteriet innan man börjar pilla på airbag kontakterna så registrerar dom fel fast du inte slagit på tändningen. Tyvärr.

Jaha.. Kopplade bort batteriet när jag plockade bort airbagen, men kopplade ju in det igen när jag skulle provköra och då åkte jag utan airbag. Då är det väl bara att rulla in på verkstaden och fixa det..
Senast redigerat av Cracksoup (7 oktober 2014)

Sir
935 Inlägg
7 oktober 2014
Jag har så jag kan släcka den men misstänker du inte bor inärheten av stallarholmen/strängnäs

1 194 Inlägg
7 oktober 2014
Trådstartare
marcus80 skrev:
Jag har så jag kan släcka den men misstänker du inte bor inärheten av stallarholmen/strängnäs

Bor ca 5 timmar därifrån så tyvärr. Men tack ändå! Ska ringa till en kille i morgon som kanske har utrustningen som krävs.

Sir
935 Inlägg
7 oktober 2014
Det är lite långt wink
Hoppas det löser sig.
Mvh marcus

6 639 Inlägg
7 oktober 2014
Lös lampan direkt eller tändes den efter du vred på ratten?

De/Dem

Avstängd
10 388 Inlägg
7 oktober 2014
Malheus skrev:

Ganska ointressant då TS redan påpekat att han inte bara haft tändningen på utan airbagen inkopplad, utan även kört en sväng. Det i sin tur är en garanterad felkod på airbagsystemet.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 194 Inlägg
7 oktober 2014
Trådstartare
it_mutt skrev:
Malheus skrev:

Ganska ointressant då TS redan påpekat att han inte bara haft tändningen på utan airbagen inkopplad, utan även kört en sväng. Det i sin tur är en garanterad felkod på airbagsystemet.

Precis. Det var för mig självklart att jag måste köra en sväng för att kolla om det behövde justeras (vilket det gjorde). Tyvärr tänkte jag inte ett steg i förväg denna gången.

Kostar det något att släcka lampan?

Avstängd
10 388 Inlägg
7 oktober 2014
Cracksoup skrev:
it_mutt skrev:
Malheus skrev:

Precis. Det var för mig självklart att jag måste köra en sväng för att kolla om det behövde justeras (vilket det gjorde). Tyvärr tänkte jag inte ett steg i förväg denna gången.

VAG tar allt från fikapengar till 7-800:- tyvärr. Vars i landet finns du annars? Norr eller söder om sthlm (Tänkte på dina 50mil ifrån)? Har också möjlighet att släcka den åt dig nämligen

1 194 Inlägg
7 oktober 2014
Trådstartare
it_mutt skrev:
Cracksoup skrev:
it_mutt skrev:

VAG tar allt från fikapengar till 7-800:- tyvärr. Vars i landet finns du annars? Norr eller söder om sthlm (Tänkte på dina 50mil ifrån)? Har också möjlighet att släcka den åt dig nämligen

Söder! Befinner du dig i Småland så kan det vara aktuellt.

Avstängd
10 388 Inlägg
7 oktober 2014
Cracksoup skrev:
it_mutt skrev:
Cracksoup skrev:

Söder! Befinner du dig i Småland så kan det vara aktuellt.

Drar iväg ett pm för enkelhetens skull

Avstängd
10 388 Inlägg
12 oktober 2014
Runn WS7 skrev:
Nolla felkoden med tex - http://www.runns.se/se/felkodslasare/fe … d2-can-vag

Att du aldrig tröttnar...

14 Inlägg
12 oktober 2014
Skulle villja veta vad ni som kört audi a3 och / Audi a3 sportback 1,6 tycker om den bilen?

Vi behöver en mindre extrabil och har fastnat för audi a3 modellen som kom 2004-2007.

90% av alla -04-07 som gått endast 10-15t mil har haft mellan 5-10 ägare. Varför har de bilarna haft så många ägare? är de dåliga? går de sönder? är de dyra saker o fixa ? vad ska man kolla mera
om man köper den begagnad av en privat person !? vad kostar dom olika servicarna? och vilka Mil intervaller har audi oftast !?
Vill inte ha tips på andra bilar utan jag undrar endast vad ni som själv ägt en audi a3 tycker.

Avstängd
1 031 Inlägg
13 oktober 2014
Boy8888 skrev:
Skulle villja veta vad ni som kört audi a3 och / Audi a3 sportback 1,6 tycker om den bilen?

Vi behöver en mindre extrabil och har fastnat för audi a3 modellen som kom 2004-2007.

90% av alla -04-07 som gått endast 10-15t mil har haft mellan 5-10 ägare. Varför har de bilarna haft så många ägare? är de dåliga? går de sönder? är de dyra saker o fixa ? vad ska man kolla mera
om man köper den begagnad av en privat person !? vad kostar dom olika servicarna? och vilka Mil intervaller har audi oftast !?
Vill inte ha tips på andra bilar utan jag undrar endast vad ni som själv ägt en audi a3 tycker.

Det är en jättebra bil utan större problem, jag har haft långmilare och de har inte strulat något.

Sök