Skruvat lite idag, fått dit oljepump och oljetråg.
Fick lösa grenrörsproblemet genom att kapa bitarna som håller ihop flänsarna. Provade att kapa halva bitarna först men det var fortfarande i vägen för tändstift och tändkablar så kapade allt istället. Får se hur länge grenröret håller, med tanke på att dom brukar spricka osv..
Åkte till kl racing en vända igen och köpte 40mm wastegate och lite silikonslang och andra trevliga saker. Provade att bara testmontera så det såg bra ut.
Tryckrör och dump provmonterat. Har inte dragit åt slangklämmorna så silikonslangarna ser lite stora ut
Luftfilter och lmm testmonterat.
Sen åkte allting av inkl grenrör för imorgon ska det byggas dit wastegate och sen downpipe.
40 mm wastegate med screampipe monterat på grenröret. Sen har grenrör, turbo, tryckrör och luftfilter monterats. Ventilkåpa med anslutningar till oljecatchtanken har fått färg på sig och har skruvats dit. Imon byggs downpipe och oljeanslutningarna till turbon ska svetsas om, byter bränslepump och monteras övriga delar som inte monterats än. Hoppas på en uppstart snart!
Startade motorn nyss och den startade direkt, som om jag aldrig plockat isär den. Det var bara svetsningen på oljetrycksflänsen som inte var helt tät, och downpipen var det läckage på också. Det ska fixas på onsdag, får hoppas att man inte stöter på fler problem.
Startade motorn nyss och den startade direkt, som om jag aldrig plockat isär den. Det var bara svetsningen på oljetrycksflänsen som inte var helt tät, och downpipen var det läckage på också. Det ska fixas på onsdag, får hoppas att man inte stöter på fler problem.
Det va ett tag sen jag skrev här nu men bilen är startad och klar nu I torsdags svetsades bakaxeln och bytte chip så nu är går bilen hur gött som helst! Här kommer 3 små klipp.