3786
Sök

Trimtips på en 945 ltt

110 Inlägg
2 december 2014
Trådstartare
#1
Tjena!

Köpte nyligen en helt original Volvo 945 ltt Classic. Den är besiktad enda sedan 2006 utan anmärkning.
Ska ha bilen som projekt och bygga upp den, och då även motorn. Är ingen expert på trimmade så
skulle vilja höra vad ni tycker om mina idéer. Här är vad jag funderar på att göra:

-Byta till A-kam
-Ställbar WG (0,8bar)
-Ställbar BTR
-Steg 2 chipa bränsle + tändning
-Byta till Volvos stora IC
-Sportluftfilter (JR) med värmeböljd
-Byta till el fläkt
-Gröna R-spridare (465cc)
-Byta ut alla slangar till tryckrör
-3" DP
-3" rakt rör med 100cells katt + japs dämpare

Låter den blandningen vettig eller är jag helt ute och cyklar?
Och ni som har ställt upp laddet på era 7/940 turbos, hur mycket har ni ställt upp laddet till och vad
använder ni för chip?

Forummoderator
26 373 Inlägg
2 december 2014
#2
Här har du en bra guide om ämnet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=226073

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

110 Inlägg
2 december 2014
Trådstartare
#3
Mack skrev:
Här har du en bra guide om ämnet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=226073

Tackar!

864 Inlägg
3 december 2014
#4
Finns ingen anledning att byta spridare och btr om du inte ska byta turbo eller köra på e85.

Satsa på en 531-topp och vx3-kam istället. En kompis bänkade strax över 230hk med detta ihop med det du tänkt göra i övrigt.

2 238 Inlägg
7 december 2014
#5
Vet en del som fått skenande laddtryck efter att ha bytt till 3" DP. Tror det räcker med original eller möjligen 2,5" till den setupen.



Sök