3668
Sök

B230 fd går inte som den ska

15 Inlägg
27 december 2014
Trådstartare
hej jag har en Volvo 940 som jag har lyft i en b230 fd motor i och på den sitter det ju ett EGR system och det är kopplat genom vacuum men det är ej inkopplat för när jag gasar så vill motorn dö och sen släpper jag går han relativs bra på tomgången men den är uppe på 1200 varv nån som vet vad som kan vara felet? tack i förväg:)

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
27 december 2014
Nu är ditt inlägg snudd på obegripligt. Kan det va så att någon del i egr systemet behöver pluggas. Lägg lite energi på att formulera dina inlägg så tar sig fler tiden att läsa och vara till hjälp.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

15 Inlägg
27 december 2014
Trådstartare
men jag menar är att motor går inge bra den blöddrar när man gasar så dör motor och så släpper man gasen så hår den tillbaka till normal men tomgången är på drygt 1200 varv
de jag menar med EGR system är att det är ju ett vaccum och att givarna är ej inkopplad för dom kablarna finns inte på denhäg el härvan

Yawn...
3 151 Inlägg
27 december 2014
Det är väl där problemet ligger då? Givarnas funktion är väl att ge bilens motorstyrning information om när ett värde blir för högt eller för lågt och då reglerar motorstyrningen t ex soppablandningen för att kompensera och därmed går motorn rent och fint. Om givarna inte är inkopplade så får ju inte motorstyrningen rätt information.

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
27 december 2014
blackjack4132 skrev:
men jag menar är att motor går inge bra den blöddrar när man gasar så dör motor och så släpper man gasen så hår den tillbaka till normal men tomgången är på drygt 1200 varv
de jag menar med EGR system är att det är ju ett vaccum och att givarna är ej inkopplad för dom kablarna finns inte på denhäg el härvan

Vad menar du med vaccum? Är rören mellan grenrör och insug proppade eller sitter allt ansluten som det ska?

15 Inlägg
28 december 2014
Trådstartare
allt är som orginalen ska men det sitter 2 givare med vaccumslangar ena slangen går till insuget andra går till röret mellan grenröret och insuget och tredje går någon stans under insuget men det jag undrar är om det är viktigt att ha dom inkopplad eller om man kan plombera det på något sett?!

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
28 december 2014
Om det ej ska användas hade det varit bäst att ta bort ALLT. Och proppa grenrör  och insug där egr rören suttit

Sök