Vid 15 års ålder köpte jag denna som min förstabil, detta var i mitten på maj 2011. Jag är rätt säker på att den hade stått på skroten om inte jag hade köpt den för där var väldigt mycket som behövdes göras. Så renoveringen... Visa mer
Varför inte göra något annorlunda? Jag har funderingar på att trycka ner en m54b30 motor i min ifrån en 330 e46 och sugtrimma, sägs att man ska kunna dra e36ans 3.0 och 3.2 ^.^
Det är klart jag ska göra nått annorlunda, man vill ju inte vara en i mängden. Och det kommer verkligen bli något utöver det vanliga det kan jag lova ;D
Onödigt med pengar att sugtrimma en sån tycker jag, hur man än vrider och vänder på det så brukar det alltid bli 1000kr/hk. Och man får lägga ner väldigt mycket pengar för att bara få upp den i lika många hk som M3an har original. Och då har ändå M3an bättre drvlina m.m. Det enda som är bättre med M54B30 motorn tycker jag att där finns fina kompressorkit till dem ^^
231 hk 300 nm har m54b30in original M50b25 insug m3 grenrör alt extraktorgrenrör öppet filter och lite mer så är man uppe i klass med m3an lätt! Då blir det inte 1000kr hästen ju! Det är ju det man vill undvika, kompressor eller turbo, det kostar bra mycket mer.
Varför inte göra något annorlunda? Jag har funderingar på att trycka ner en m54b30 motor i min ifrån en 330 e46 och sugtrimma, sägs att man ska kunna dra e36ans 3.0 och 3.2 ^.^
Det är klart jag ska göra nått annorlunda, man vill ju inte vara en i mängden. Och det kommer verkligen bli något utöver det vanliga det kan jag lova ;D
Onödigt med pengar att sugtrimma en sån tycker jag, hur man än vrider och vänder på det så brukar det alltid bli 1000kr/hk. Och man får lägga ner väldigt mycket pengar för att bara få upp den i lika många hk som M3an har original. Och då har ändå M3an bättre drvlina m.m. Det enda som är bättre med M54B30 motorn tycker jag att där finns fina kompressorkit till dem ^^
231 hk 300 nm har m54b30in original M50b25 insug m3 grenrör alt extraktorgrenrör öppet filter och lite mer så är man uppe i klass med m3an lätt! Då blir det inte 1000kr hästen ju! Det är ju det man vill undvika, kompressor eller turbo, det kostar bra mycket mer.
Ja jo men tänk på att M3an är helt original, och med lite tur kanske du får ut 260-270 häst som absolut bäst med dem grejerna, men det har jag svårt att tro. Det krävs andra kamaxlar m.m. för att det ska göra riktigt skillnad
Ja då har denna långa resa nått sitt slut. Efter över 4 år och en väldigt massa skruvande så blev det att köpa min drömbil medans jag hade chansen. Trots att jag nu är ägare av en E46 M3 så kommer det vara grymt tungt att släppa taget om min gamle E36'a.
Mycket tid och pengar ligger är nerlagt men man måste gå vidare också.
Det har varit mycket trevligt att följa projektet om e36an, och snygg blev den!! Kan inte mer säga än att jag väntar spänt på vad som ska händas med e46an! )
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." -Jeremy Clarkson
Det har varit mycket trevligt att följa projektet om e36an, och snygg blev den!! Kan inte mer säga än att jag väntar spänt på vad som ska händas med e46an! )
Väldigt kul att höra, jag tackar och bockar! Kul att du följer mitt nya projekt också