2688
Sök

Hjälp! Caddy pickup/ skoda pickup 1.9d startar inte!

60 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
Igår startade jag upp min caddy pickup-98 sugdiesel, den startade fint på morgonen och var inga som helst problem med den (gick skitfint i motorn) och nu startar den inte alls. Vet inte vad felet kan vara?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
6 januari 2015
Danne_945 skrev:
Igår startade jag upp min caddy pickup-98 sugdiesel, den startade fint på morgonen och var inga som helst problem med den (gick skitfint i motorn) och nu startar den inte alls. Vet inte vad felet kan vara?

Inte jag heller!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

60 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
Det sitter ett helt nytt batteri på den och det verkar vara bra snurr på startmotorn och det är fullt med diesel i tanken men när man försöker starta den så tänder den inte ens till...

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
6 januari 2015
Danne_945 skrev:
Det sitter ett helt nytt batteri på den och det verkar vara bra snurr på startmotorn och det är fullt med diesel i tanken men när man försöker starta den så tänder den inte ens till...

Jag hade en liten Ford som firmabil (skitbil) för ett tag sen. Den startade inte hur jag än gjorde, när batteriet tog slut så körde jag med startkablar men med lika bra resultat (inte). Bogsering till Ford där det konstaterades kabelbrott till glödstiften.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 250 Inlägg
6 januari 2015
Kolla tråden:

VW Caddy-00 vägrar starta.

Min syrras bil som jag nämner går prima.
Därmed inte sagt att det alltid är hälsamt att lägga direktplus på stoppmagneten - solenoiden.

60 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
Vilken solenoid ska man koppla direktström till? för det sitter väl 2 en uppe på pumpen och en som sitter typ under pumpen?
Senast redigerat av Danne_945 (6 januari 2015)

2 250 Inlägg
6 januari 2015
Såg bara en.... uppe till höger, sett framifrån, strax under nippeln där returen från spridarna går in i pumpen.

Hur som haver, var spänningen på denna 0 volt när bilen inte startade, och när tändningen var avslagen.
När vi la på 12 volt strax före start så, surrade det i pumpen.
Nu när motorn går, normalt, i samband med start och vid drift, så finns där 12 volt.

Finns 12 volt, kan det vara lämpligt att kolla om det finns luft i systemet. Alltså inte bara diesel.

Dessa motorer startar även utan hela eller glödande glödstiftet, i vart fall ned till 0 grader.

Sök