2556
Sök

Boendeparkering på gatan med snygg bil

1 365 Inlägg
12 januari 2015
Tror du ska vara mer orolig över alla som inte kan fickparkera. Det tar nog inte många dagar innan du har en massa repor eller fått en knuff på stötfångaren. Det finns ju en hel del som kör billiga skitbilar också som inte bryr sig det minsta om parkeringsfickan är för liten utan helt enkelt buffar sig in.

890 Inlägg
12 januari 2015
Bara att ha 2 bilar

1 skit bil jag hade en ful gammal volvo 745 som stod framför och min golf bakom som jag var rädd om stod exakt med baken 10 meter ifrån en korsning så ingen stod varken framför eller bakom den bilen kanon bra funkade det för mig.

Obs volvon var varken skattad körbar eller besiktad kostade mig enbart 200 extra i bondeparkering varje månad helt klart värt det

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

144 Inlägg
12 januari 2015
Richtenb skrev:
Tror du ska vara mer orolig över alla som inte kan fickparkera. Det tar nog inte många dagar innan du har en massa repor eller fått en knuff på stötfångaren. Det finns ju en hel del som kör billiga skitbilar också som inte bryr sig det minsta om parkeringsfickan är för liten utan helt enkelt buffar sig in.

This.

T.ex. har 320:n fått 3 påbackningar och ett saftigt dörruppslag på 2 år. Smitningar vid alla tillfällen, men en gång såg en trevlig medmänniska till att observera den skyldiges registreringsnummer. Ajuste, grannens golf ser ut som fan och har alla möjliga färger på stötfångaren, men det är tyvärr lite svårt att bevisa om man inte tar personen på bar gärning.
Senast redigerat av werik (12 januari 2015)

201 Inlägg
12 januari 2015
DanneJS skrev:
Jag ska köpa en begagnad bil (Lexus IS 250 eller Audi A4) för runt 130 000 kr och kommer att ha den parkerad på de allmänna parkeringar som finns i området (Solna). Det känns lite obehagligt att ha en snygg bil parkerad så här, med tanke på stöldrisk och skadegörelse, så jag tänkte kolla lite vad ni andra som kör med boendeparkering har för tankar om saken. Känns det lugnt pga försäkringen?

Värst vad många dryga svar du fått.
Dessa bilar tillhör inte någon större riskgrupp. Med tanke på vad bilen är värd kontra hur svårt det är att sno den är det inte värt risken för dom som vill tjäna pengar.

Är snarare billigare och dyrare bilar som blir stulna.

Skadegörelse är ju en helt annan grej, det kan vem som helst råka ut för vart som helst med vilken bil som helst.
Det lättaste att råka ut för är ju dörruppslag osv. om du har en vanlig parkeringsplats.
Se till att ha rätt försäkring på din bil bara.

Lexus IS 250 är en fin bil som absolut kan tyckas vara av lyxigare sort.

Sök