Nu har det gått en väldigt lång tid sen jag gjorde något här, tappade all energi när motorn började krångla. Min syster backade på den och allt kändes bara allmänt surt. Bilen var ju klar egentligen, men nu har jag en vinter på mig att fixa den perfekt till nästa säsong. Nu är energin tillbaka!
Bilen blev alltså överhettad påväg till bugrun, ljuddämpningsmattan hade släppt och satt sig för fläkten, fixade det och drog till gatebil helgen efter
Men problemen tog tyvärr inte slut för det, ett tag efter började den gå skit och jag ska nu (efter lång tid) plocka ur motorn. Gissar att en topp tagit stryk. Så vi får se om det blir att fixa det eller byta motor
Plåten bakom motorn blev så varm att lacken började bubbla och har rest sig, så det ska fixas. Samt skärmen min kära syster backade på..
Här ser ni bakdelen.. usch. Ska även bygga helt eget avgasystem så jag kan sänka den mer. Det är lägsta punkten i bak just nu. Dessutom gillar jag inte röret man ser i mitten.. Så det blir att plocka av ormboet och bygga eget hela vägen
Jag ska även få ut bakhjulen lite mer, vill ha det tightare emot skärmen
(nya projektet jämte)
Nu är den alltså tillbaks i garaget där den byggdes för att bli fixad
Har förberett allt för att lyfta ur motorn (vilket är smidigt på bubblor). Ska även lacka plåten som är röd, denna gången skippar jag mattan