tjenare har en volvo 240 som jag har bytt spinderled på en sida men efter det så har det börjat låta nå konstigt i framvagnen också blev ratten sned måste man bytta på båda sidorna samtidigt?
Framvagnsinställningen brukar inte bli konstig vid byte av spindelled eftersom det är fasta hål den sitter i. Såvida du nu inte monterat en vänster spindelled på höger sida eller en höger spindelled på vänster sida.
Är det däremot styrleden du menar så kan det bli helkonstigt om man inte var noga och räknade antalet varv den skulle skruvas in (brukar ändå blir lite skev ratten). Vid byte av styrled är framvagnsinställning ett måste.
(osäker om du menar styrled eller spindelled då du skrivit "spinderled")
tjenare har en volvo 240 som jag har bytt spinderled på en sida men efter det så har det börjat låta nå konstigt i framvagnen också blev ratten sned måste man bytta på båda sidorna samtidigt?
Många spindelleder passar höger och vänster...
*Se om du beställt rätt. *Byt helst båda sidor av allt. *Mät (pallbockar, rep) framvagnsinställningen.
*Se om du beställt rätt. *Byt helst båda sidor av allt. *Mät (pallbockar, rep) framvagnsinställningen.
Säkert så på ANDRA modeller men inte 240.
På volvo 240 MED servostyrning är de olika leder vänster/höger. På volvo 240 UTAN servostyrning är de lika leder vänster/höger.
Säkert så på ANDRA modeller men inte 240.
På volvo 240 MED servostyrning är de olika leder vänster/höger. På volvo 240 UTAN servostyrning är de lika leder vänster/höger.