Motorbytet är gjort ! gick rätt smärtfritt faktiskt va lite bumps på vägen men det gick väldigt bra, tur man har snälla polare som ställer upp och hjälper till !
nåja lite bilder nu då !
allt lossat från bilen.
äntligen ute:)
här va de tomt !
Nya motorn installerad och startad! finns dock lite små fix kvar, då tomgången är lite kass och måste lufta kylsystemet.
liten video på när den testas ! [video]http://www.garaget.org/video/145450[/video]
hallå! va ett tag sedan man gjorde en update här, har varit mycket annat som varit prio nu ett tag, men nu har man börjat bo sätta sig lite mer i garaget och pilla med motorn, nåja här kommer en update mest bilder
har börjat pilla lite så smått med motorn nu, tvättat en del delar och målat lite div saker ! fortfarande en bit kvar dock !
blocket fått lite färg
dax att ta av tråget:
tråg och div lackat med "krymplack"
en snabb random runda till skroten visade sig att där stod en e30 med 14k mil på mätaren så tog det huset till min då mitt är väldigt slitet och knäckta fästen.
sorry att jag varit lite seg på att updatera här.. haft mycket annat gällande livet med jobb och lägenheten osv. men lite har det dock hänt i garaget mest köpt in saker som man behöver till motorbytet. även varit i kontakt med sfro då denna kommer reggas med motorn. nåja lite bilder iallfall !
tagit bort lite div saker i motorrummet som ej längre kommer behövas :
Spackling:
första lagert färg
börjat riva ur lite paneler i bilen för att få rätt på fläckten samt byta ut kåpan som är trasig. blev helt okej
have shit för att ta av bulten på vevaxeln fram ^^ testade en hel del varianter tills jag köpte denna..