Ja och farsan har mekat med en volvo s70 som ja köpte för ett tag sen.. vi trodde att topplockspackningen hade gott för att det bubblade i expansionskärlet till kylvattnet.. här om dan fick vi i alla fall av toppen och då såg vi att i en av cylindrarna så hade det kommit in nån skit och hackat lite jack i kolven.. så då tänkte vi byta den kolven men när vi ska ta ner olje tråget så sitter styrservo ledningar under som vi inte vet hur man ska få bort.. eller om det finns nått annat knep på att få ner tråget.. här är lite bilder också..
För att du ska kunna lyfta ner tråget underifrån måste man tyvärr lossa hela motorn och höja den:/ Man kan också lossa själva framvagnen och sänka den för att få ut tråget. Tyvärr är det ju inte så enkelt på just dessa bilar. Hade själv samma problem när jag skulle ha tråget på min 850. Slutade med att jag plockade ur motorn, vilket jag ändå hade behövt göra eftersom det var vevaxel ras visade det sig:(
går ju att lossa hållaren till rören sen med lite våld så tvinga in dom mot växellådan det går, har själv gjort det. (Men att lyfta ut motorn e ju annrs lätt jobb att göra) Men har cylindern klarat sig inga märken i den?