3706
Sök

Mycket svårt val...Audi A4 eller Passat CC?

17 Inlägg
12 mars 2015
Trådstartare
Hejsan!

Som ni kanske kommer få läsa så är jag väldigt okunnig om djupa diskussioner ang bilar, men jag har en fråga.

Jag har ett svårt beslut, jag funderar på att köpa en Passat CC - 09-10. eller Audi A4-09-10.

enligt min pappa (som har bilfirma i över 15 år) så tyckte han att audin var bättre kvalitets mässigt. han berättade även att många ungdomar kör just passat CC och rekommenderade inte den. Även en annan, vän till min pappa och importerar bilar från tyskland sa likadant, akta dig för passat CC sa han.

ja...jag vet inte riktigt vart jag ska stå? CC tycker jag om pga, skinn, automat, aux blåtand "lyx".....även den sportiga modellen.

Audin har jag lite svårare för, eftersom det jag faller för den är pga utsidan, mycket fin och kaxig look, men samtidigt bra kvalité. Dock har audin inte allt detta "extra" utan man måste liksom hitta en med "extrautrustning"

Så, vad tycker ni? detta är min andra egna bil(kör en golf 5 just nu som jag fick när jag blev 18), fyller 21 i mars och vill ge mig själv en present.
Senast redigerat av Zwyxel (13 mars 2015)

2 117 Inlägg
13 mars 2015
Har en cc och den är absolut inte ihjälkörd. Den är mer lyxbilskänsla än banracer.
Byggkvaliteten är mycket hög.
Generellt ska du försöka hitta en med manuell låda. DSG går bort.
För övrigt en mycket kul bil att köra och äga.

17 Inlägg
13 mars 2015
Trådstartare
shogun skrev:
Har en cc och den är absolut inte ihjälkörd. Den är mer lyxbilskänsla än banracer.

tack för svaret!

varför tycker du att DSG går bort?

1 365 Inlägg
13 mars 2015
Antagligen för att dom går sönder... hela tiden...och strular inte lådan så får du byta koppling... hela tiden

Ja jag vet, jag överdriver lite... fast bara lite

Zwyxel skrev:
shogun skrev:

tack för svaret!

varför tycker du att DSG går bort?

Sök