3461
Sök

Toyota Supra köpråd

20 Inlägg
14 mars 2015
Trådstartare
Funderar på att köpa en Toyota supra TT/singel turbo den här eller nästa sommar. Tänkte bara kolla med er som har en supra vad de e man ska kolla efter, t.ex kända fel osv.

Har en till fråga, en polare till mig sa att 93's 2jz-gte motor inte var speciellt bra, att den gick sönder väldigt lätt osv, och de var 94- 2jz-gte som var den "oförstörbara motor". Dock har jag lite svårt att tror på, så jag kollade upp de på internet, men hittade inget. Så tänkte kolla med er som vet om de stämmer eller inte!?!

Tack i förhand för svaren.

119 Inlägg
15 mars 2015
När jag skulle köpa Supra så googlade jag runt men kunde inte hitta några kända fel. Utan de är de vanliga rost / hur den är servad osv. Min NA hade en massa el fel men det berodde på att en mupp hade dragit sina egna ledningar och lösningar.

Ang din andra fråga, så har jag inte uppfattat det som att det skulle vara någon större skillnad på 93-94 så jag skulle säga att det inte stämmer. Om jag har fel så får någon TT ägare rätta mig smile
Senast redigerat av Lennartlennartsson (15 mars 2015)

gött med mos pajjka
181 Inlägg
15 mars 2015
Ingen skillnad på 2jzgte förän vvti kom,
Ingen skillnad på hållbarhet, din polare får leta fakta istället för att lyssna på folk som tror dom vet ngt smile
Senast redigerat av supraturbo (15 mars 2015)

20 Inlägg
15 mars 2015
Trådstartare
Okej, tack som fan för svaren smile

Kasta inte bäver i trähus
265 Inlägg
15 mars 2015
Här finns massa allmän nördfakta om just Supra MKIV. Kanske inte direkt köpråd. Men rolig information smile

"Främre packboxen på veven brukar tryckas ut när det börjar bli lite mer effekt i dom, läs 600+hk då de blir lätt till att det blir lite högre tryck i vevhuset (beror ju självklart på kolvringarnas skick) och oftast att man varvar motor mer."

Saxat från PPF-forumet.

Kanske är att tänka på om det lutar mot singel.
Senast redigerat av Almen11 (15 mars 2015)

Vad vore en bil utan turbo?

Sök