2984
Sök

Vad kostar det att äga en RS6 v10 per år ca?

9 Inlägg
15 mars 2015
Trådstartare
Jag har fått upp ögonen för denna (som det verkar) pärla.

Frågan är om man ens har råd att köpa nya bromsbelägg till den big_smile

Är det Audi-priser eller Lamborghini-priser om det behövs service som man inte skulle klara av att sköta själv?

Går den som sportbil i försäkringspapperna eller som familjebil?

Slukar den soppa utom kontroll eller går det att köra "ekonomiskt"?

Yawn...
3 151 Inlägg
15 mars 2015
Vet inte vilken årsmodell det gäller, men 2007 till exempel sägs ju förbruka 1.39 L/mil i blandad körning. Det är dock en teoretisk siffra, i verkligheten hamnar man nog mer troligt på 1.5 L/mil eller mer, eftersom man troligtvis tycker om att gasa lite mer än att puttra på tomgången.

Skatten ligger på runt 5200 kr per år och försäkringen vågar jag inte ens gissa på. Troligtvis räknas den till sportbil, men jag vågar inte svära på det. Enklast är väl att ringa ditt försäkringsbolag och fråga. Lär dock inte vara billig att försäkra oavsett vilken kategori den ligger i, är jag rädd.

Angående servicekostnader så vet jag faktiskt inte, men troligtvis lär du hamna på något dyrare än Audi-priserna är i standard, men det är bara min gissning.

Ska bli kul att se vad andra anser. Audi RS6 är något av en drömbil för mig. smile

79 Inlägg
15 mars 2015
Testa att knappa in ditt personnr och regnumret på insplanet så dyker den billigaste försäkringen upp för den bilen på ditt namn (eller på personen som ska stå på bilen). Vad gäller bromsservice så beror det väl på om det sitter keramiska bromsskivor på eller inte (vet inte om 07:orna kommer med keramiska). Tips: skriv INTE ditt riktiga telefonnr på insplanet om du inte vill bli uppringd av dom för försäkringserbjudanden (kan dock vara bra om du tänker köpa bilen i fråga). Med vänlig hälsning, Musse

9 Inlägg
15 mars 2015
Trådstartare
Vad jag läst mig till så tillverkades dom mellan 08-10 dom med Lamborghinimotorn? Vet ej om detta stämmer.

9 Inlägg
15 mars 2015
Trådstartare
Bimm skrev:
Testa att knappa in ditt personnr och regnumret på insplanet så dyker den billigaste försäkringen upp för den bilen på ditt namn (eller på personen som ska stå på bilen). Vad gäller bromsservice så beror det väl på om det sitter keramiska bromsskivor på eller inte (vet inte om 07:orna kommer med keramiska). Tips: skriv INTE ditt riktiga telefonnr på insplanet om du inte vill bli uppringd av dom för försäkringserbjudanden (kan dock vara bra om du tänker köpa bilen i fråga). Med vänlig hälsning, Musse

Tack för påminnelsen om att inte lämna sitt riktiga nummer. Fan det misstaget vill man inte göra fler gånger än en big_smile

Ja försäkring är ju lätt att kolla upp. Jag tänkte mer helhetskostnaden. Fast det kanske är svårt att få fram.

Men FAN vad jag vill ha denna bil!

79 Inlägg
15 mars 2015
Ingen fara:) ja det blir lite svårt för det beror väl mycket på hur man kör och hur ofta man kör..

2 751 Inlägg
16 mars 2015
Blev omkörd av en sådan i helgen, trodde först det var en vanlig a6 som min. Men när han blåste om så lät det som alla de grekiska gudarna blåste förbi big_smile

Den är dyr att äga, smile
Senast redigerat av DasAuto (16 mars 2015)

Who Djaa bless no man curse

17 Inlägg
16 mars 2015
min kompis hade en nu precis innan hösten han har dock bytt till C63 i jan.

Han betalade runt 6000kr i skatt. han hade dock ingen försäkring, varför undrar du säkert. Eftersom han är kriminell och inte bryr sig.

säger bara en sak! den väckte staden..och gick som ett skott. Kul, men inget för mig iaf smile du kan ju räkna med om något går sönder, kostar det nog mer än "standard priser" om man säger så. När det gäller service osv så funkar nog inte biltemas oljor utan du måste nog lägga ett par 100 lappar extra för en fin olja. osv osv ja du fattar smile

716 Inlägg
16 mars 2015
En kompis hade rs6 med v10 och keramiska bromsar. Bromsarna fram byttes på garantin lr försäkringen (osäker) och det va en summa på runt 120 000... Liten service för runt 8000 och stor service runt 20000...

Ska du byta olja själv på en v10'a så borde du känna till. (Kopierat från annan tråd) "Torrsump och 4-5st oljepluggar, byta oljefilter, fylla på en viss mängd olja, starta motor och låta den gå en stund, fyll på resterande mängd och kontrollera nivån"

Sök