Har sedan förra sensommaren ägt en Ford Mondeo 2011 och börjar fundera över nästkommande vår- och sommarfälgar. Just nu sitter det ett par 19" originalfälgar på och jag går och funderar över 20" kontra 19" samt konkava fälgar. Ett stort problem jag uppfattat är dock mitt relativt höga ET på hela 50mm. Efter att ha googlat en hel del är det närmsta jag kommit ca ET 40, och frågan lyder dels om det finns konkava fälgar med hög ET, dels vad jag reellt kan förvänta mig fungera i ET väg. Rohana rc10 är drömmen, dock har jag endast sett dessa i ET 35 som mest. Ett annat alternativ är ocean timeless antracit. Vad tror ni blir bäst där, 19 alt 20 tum?
Jag hade 20" på min gamla mondeo, dom satt perfekt och skrapade aldrig i någonstans trots sänkt sportchassi. Finns bilder och storlekar på bilens sida om du går in på min profil
Hej Erick och tack för ditt svar! Så ET 35 fungerar alltså trots att original är 50. Åtminstone i ditt fall ;p. Då får jag nog satsa på 20", såg riktigt bra ut på din förredetta. Vad tror du gällande konkava fälgar? Något tips? MVH Richard