Har en volvo 940-91 som "vandrar" på tomgången. Går jättebra när man kör den. Oavsett om jag haft igång den länge eller vid start kvarstår problemet. Om jag varvar till en gång (när den vandrar) så blir det normal tomgång en liten stund för att sen återkomma igen . Kanske har någon haft liknande problem o vet vad det kan vara?
Har en volvo 940-91 som "vandrar" på tomgången. Går jättebra när man kör den. Oavsett om jag haft igång den länge eller vid start kvarstår problemet. Om jag varvar till en gång (när den vandrar) så blir det normal tomgång en liten stund för att sen återkomma igen . Kanske har någon haft liknande problem o vet vad det kan vara?
Ta väck tomgångsmotorn och smörj upp eller köp en annan så är det fixat...
Ta väck tomgångsmotorn och smörj upp eller köp en annan så är det fixat...
Hur långt har bilen gått? Oljebytena gjorda?
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Bilen är servad som den ska ny olja inom var 1000mil. Likaså luftfilter,stift, fördelare bytt (fram och tillbaks med nytt o gammalt för att se om det blev ngn skillnad) Gått ca 30000mil. Tror problemet uppstod efter kamremsbyte. Dock kollat med strob att den är rätt enligt markeringarna samt att den går perfekt En kilsprint till "kamremshjulet" på kamaxeln gick av. Vilket var lite knepigt att hitta, testade bogsera igång den några gånger innan jag hittade felet. Kanske kan det ha inverkat?
funkar inte det så ta lite startgas och spruta på insugspackningen när motorn går på tomgång.. ändrar motorn gång på är det bara o byta den.. mycket vanligt på dom bilarna