är inte det där ett "skönhetsfel" på 97-00 modellerna? jag har haft en S70-97 som lät just när man släppte upp kopplingen, vi körde 15000 mil med det ljudet, ,har även hört det på "många" Volvos av dessa årgångar..
är inte det där ett "skönhetsfel" på 97-00 modellerna? jag har haft en S70-97 som lät just när man släppte upp kopplingen, vi körde 15000 mil med det ljudet, ,har även hört det på "många" Volvos av dessa årgångar..
Letat runt efter info överallt, och frågat folk. Allt från som du säger, "vanligt fel" på dom där, till slavcylinder, svänghjul, dubbelmassetjofräs och urtrampningslager m.m.
Frågade ägaren om kopplingsbyte är gjort på den, men inte under tiden hon ägt den, och inga kvitton på nåt sånt. Kopplingsbyte är inget man skriver in i servicebok? Fulltecknad servicebok är det till den tydligen.
är nog "inget" att bry sig om att det låter,,vi köpte S70 :in när den gått 16000 mil,ljudet fanns där redan då,ingen skillnad när den såldes vid 31000 mil,ägarn efter körde ytterligare 4 tusen mil,och den bilen rullar fortfarande
är nog "inget" att bry sig om att det låter,,vi köpte S70 :in när den gått 16000 mil,ljudet fanns där redan då,ingen skillnad när den såldes vid 31000 mil,ägarn efter körde ytterligare 4 tusen mil,och den bilen rullar fortfarande
Utan kopplingsbyte?
Kollade på den förut iaf, kopplingen tog ganska högt. Inget missljud när vi starta igång den, eller i dragläge.
min s70 00:a lät likadant.. den hade gått 10500mil när jag köpte den... jag körde 2-3000mil med den å polarn äger den nu å han har inte bytt kopplingen på den heller än så...
Ok, men...tar kopplingen väldigt högt på V70/S70? Vid stillastående så tyckte jag dragläget kom efter typ 50% men väldigt väldigt lite, mellan växlingar så tog den nästan längst upp kändes det som.