4043
Sök

Hjälp! stämmer detta??

55 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
Har en annan tråd här under angående min bil som blivit påkörd...får reda imorn vad som händer...vad jag vet så får man inte ut ngt för stajlingen...
Men om du säger vi löser in den...får jag inte plocka mina saker i och utanför bilen??
Jag måste väl få plocka av min stajling och ta mina saker inuti som jag har lagt in???
Ska bilen skrotas får jag väl ta ut inredningen på typ dörrarna som jag lackat och sätta in i en annan bil???
Nu fick jag precis höra ifrån min mamma att nu har hon helt plötsligt ändrat sig angående allt, nu har hon "läst" att dom köper in bilen i befintligt skick och räknar isf med stajlingen men jag har fan inga kvitto på ngt!
Hon sa jag inte fick plocka av någonting för om någon vill köpa bilen i sitt befintliga skick så får dom...så hon menar på fullt allvar att ngn kan köpa den laga den och sen köra runder i "min" bil med allt jobb som jag lagt ner?
Jag skulle inte få plocka ut min stereo,slutsteget,mina splitternya däck...allt??
Det är ju helt sjukt???
Någon som vet?? Hon vill ju den ska skrotas så..

Blir less över allt....
Tacksam för svar...
/Anna

186 Inlägg
15 november 2005
det stämmer inte riktigt, prata med din skadereglerare så brukar det mesta ordna sej!
oftast får du skruva av dina prylar, men du måste ersätta dem med original grejer. d.v.s plockar du av dina 17" så måste det sitta några andra fälgar och däck där. samma sak med dörridorna, plocka bort de som sitter där nu, men ersätt med original.

hoppas du blev klokare!

mvh crille

SSS -12
3 217 Inlägg
15 november 2005
När jag manglade min bil så fick jag ut pengar för att jag hade larm, alufälgar och fick plocka ut allt jag satt in i bilen! Har du lackerat inredningen så kan du kanske få skrapa bort färgen men sakerna ska vara kvar... Så har jag uppfattat situationen!

Jag fick ta ut allt jag satt i/på bilen... det var inte jättemycket men allt som kom in, åkte ut smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

55 Inlägg
15 november 2005
Trådstartare
haha fan vad bra! ja får jag inte ta av inredningen jag lackat å sätta på en annan bil så ska jag fan dra av luddet och sen skrapa av färgen som du skrev! så kan ju om någon annan vill köpa den får göra ett jävla jobb för jag ska fan inte ha gjort det åt någon annan...
Jag har ju original fjädrarna kvar men vafan dom kan jag inte själv sätta på,sen har jag inga original speglar, men sidokjolarna å vingen e min och ljudet men hmm stereon?den kan dom inte ta..aja inte bekymra mig så mkt innan jag vet vad som händer med min sötnos men ska iaf repa skiten annars eller "skrapa av färgen som e min"!

SSS -12
3 217 Inlägg
15 november 2005
Du ska återskapa din bil till det utförande den var i när du köpte den... Du ska på med fjädrarna eller lämna med dem...
Jag hade öppet luftfilter på, jag tog mitt öppna och la luftburken i bilen, allt lämnades tillbaka förutom originalhögtalarna i min! Du tar det som du äger men bilen ska vara i fullt körbart skick! Har du sportsystem så dumpa ditt gamla där och ta systemet med dig hem etc. etc.

Ja du fattar principen mycket väl! Prata med ditt försäkringsbolag, mina sa följande:
Har du egna tillhörigheter i bilen så åk ner och plocka ut det sen tillhör bilen skrotupplagan och du får köpa resten av dem!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

10 287 Inlägg
15 november 2005
Njäää...man får inte tillbaka en ramsned bil såvida man inte är auktoriserad.

(Såvitt jag vet, har vi någon försäkringsexpert eller bilplåtis här?)

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

186 Inlägg
15 november 2005
absolut enklaste är ju att rådfråga skaderegleraren istället för att bara spekulera på ett forum. att somliga har erfarit ditt å datt stämmer säkert, men varje fall är idividuellt, i slutändan är det just skaderegleraren som bestämmer, och hans beslut kan i västa fall baseras på hur bra dag han haft, vad han tycker om dej som person o.s.v...
tyvärr är de den bistra sanningen.
men de är ju inte mera än människor dom heller så det mesta löser sej oftast bra.
tro nu inte att ja e skadereglerare eller att ja känner nån som e de eller så, utan ja har mest bara haft possitiva erfarenheter av skadereglerare.

mvh crille

Sök