2773
Sök

Installera baslåda + slutsteg i xc70 05:a orginal stereo?

Melchert
182 Inlägg
14 maj 2015
Trådstartare
Tänkte slänga in min baslåda och slutsteg i nya bilen men hittade ett problem, jag kan ju inte koppla in kablarna som skickar ljudet till slutsteget, alltså de 2 hanarna som vanligtvis är röd och vit. Ni förstår säkert..
Hur kan man göra då? Läre man byta stereon om man vill ha ett slutsteg då eller går det att lösa?

"You can pick the game, but you can't change the rules."

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
14 maj 2015
Finns en grunka som omvandlar signal från vanliga högtalarna till lågnivå som du behöver. Finns på Biltema bland annant. Jag kopplade den på högtalaren i Dstolpen. Vissa säger att det är fel och att man måste ta från två högtalare. Funkar på min bil iaf. Då blir all kabeldragning enkel då batteriet redan finns i bagaget. Jag har mitt steg under golvet och endast högtalarkablarna går upp mellan golv och baksäte med snabbkontakt så lådan kan tas ur smidigt vid behov.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

106 Inlägg
15 maj 2015
fungerar säkert sådär, men tror nog de ändå blir bättre med ny stereo

De va som

3 173 Inlägg
15 maj 2015
Adaptern från backes fungerar grymt bra spelade riktigt bra

106 Inlägg
15 maj 2015
aha kanske de räcker med de då smile

De va som

3 173 Inlägg
15 maj 2015
Ja är man bara ute efter att komplettera ljudsystemet med lite bas så funkar den utmärk inga missljud eller nånting

Melchert
182 Inlägg
15 maj 2015
Trådstartare
tobzter, är det denna då? http://www.backesljud.se/bilstereo/bils … volvo-1-0/

Heter de "Lågnivå"? :s

735 Inlägg
15 maj 2015
tiquz skrev:
tobzter, är det denna då? http://www.backesljud.se/bilstereo/bils … volvo-1-0/

Heter de "Lågnivå"? :s

Helt rätt!
Använt den i min S70 och kompisens V70N

Melchert
182 Inlägg
15 maj 2015
Trådstartare
Fan lura du in mig därför? Sjuuk sugen på dubbel din huvudenhet nu ju.. >.<

Edit: Men det är väl inte bara att byta till en eftermarknads stereo va? Har hört att det är mycket data som går igenom original stereon i "nyare" bilar?
Senast redigerat av tiquz (15 maj 2015)

1 494 Inlägg
15 maj 2015
tiquz skrev:
Fan lura du in mig därför? Sjuuk sugen på dubbel din huvudenhet nu ju.. >.<

Edit: Men det är väl inte bara att byta till en eftermarknads stereo va? Har hört att det är mycket data som går igenom original stereon i "nyare" bilar?

Osäker på hur XC70ins system funkar men i V70 så är det inga problem smile Man behöver en stereo ram och lite adaptrar som går på en tusenlapp ungefär, kolla upp om du har steg i bilen ifrån fabrik med. Men ska du köpa ny stereo så köp inte det billigaste för dom är inge bra, bättre att köpa nått bättre begagnat ifall du vill spara pengar enligt mig smile

3 173 Inlägg
15 maj 2015
Har du orginal steg så ska du ha en annan adapter annars e det den du länka till...orginalsteg ligger under passagerarstolen ser ut som en trekant
.För att byta huvudenhet så är de
*ISO kablage
*antenn adapter
*dubbelram med monteringssats måste moddas för att passa.köps helts på Volvo för att få rätt färg
*ny huvudenhet
Senast redigerat av tobzter (15 maj 2015)

Melchert
182 Inlägg
16 maj 2015
Trådstartare
JA är det den som är originalsteg så läre jag ha den andra kabeln isånnafall.

Sök