Rekommenderar dig att måla vissa ytor på skivorna om du vill det ska.hålla sig ett tag från rost Om du går in och kollar på.min.så ser du hur jag har.målat Behöver inte vara svart men färg på nya saker förlänger livslängden :-)
Det är så kul att montera helt nya delar istället för att sätta fast något som "bara" är ok
Eller hur!
D-Evo skrev:
Ser riktigt fint ut
Rekommenderar dig att måla vissa ytor på skivorna om du vill det ska.hålla sig ett tag från rost Om du går in och kollar på.min.så ser du hur jag har.målat Behöver inte vara svart men färg på nya saker förlänger livslängden :-)
Jag såg hur du hade målat, stiligt! Dessa skivor är beskiktade med rostskydd så måla extra behövs inte, därför är dom så matta/silvriga!
Oken och naven kommer målas! Men först behöver jag den där monteringssatsen bak så jag kan hänga dit bromsoken bak igen.
För övrigt: Monteringssatsen som inte var med i leveransen har blivit beställd nu och kommer skickas till mig kostnadsfritt. Inga frågor ställda eller bildbevis behövdes. Det kallar jag service.
Håller tummarna att den kommer nu i veckan så man kan fortsätta med bromsarna snarast.
Fyra nya däck ligger också och väntar, dom kommer monteras hos en bekant till mig så snart han har tid.
Idag vart det lite pill. Jag limmade fast ett R på grillen jag byggde i andra projekttråden. Bild kommer imorgon då limmet torkat.
Härligt att det löste sig med monteringssatsen då ju
Nya däck är aldrig fel. Vad blev det för några? Pris?
Jajjemän, trodde först dom inte skulle svara på min förfrågan i och med att det tog så länge innan dom svarade.
Det blev Hankook däck, modellnamnet vet jag inte ännu i och med att det var han som beställde åt mig. Jag angav bara storleken, och fick bara reda på märke och pris på telefon. Men jag gissar att det är Hankook Ventus V12. Ca 340 € kostar alla fyra sammanlagt.
Ville egentligen ha Pirelli PZero Nero pga att dom är "originaldäck" på bilen, men jag var för snål.
Så vart grillen i alla fall, i stil med S60R/V70nR
Ursäkta stöket och den dåliga bildkvalitén, men jag hittade inte digitalkameran. Tjejen måste ha gömt den. Brukar mest ta bilder med mobilen när jag skruvar pga svarta händer.
Rallylappar bak plus popnitar. Samtliga emblem till bakluckan, och slutligen en lampa till knapparna i kupén. Det fattades en men nu är belysningen komplett.