Tror att Autopower.se täcker det mesta. Annars är det väl bara allmän kontroll av allt det vanliga. Glapp och missljud.
Om du köper en BMW V8, tänk på att reservdelar i Sverige kan vara rätt dyra. Om du inte vill beställa via ebay eller liknande så kan det vara bra att minnas. En 528/530 har bra med kräm och är billigare att serva, men en V8 är riktigt härlig. Älskar ljudet och känslan i V8.
Nya ventilkåpspackningar hos BMW Återförsäljare kostade 1300 kr/st till min BMW 535 V8...det var saftigt tyckte jag, så kolla noga om motorn läcker olja/vatten.
Ett jättevanligt fel på E39 är att justeringsskruvarna till lyktorna går sönder. Antingen så händer inget när man skruvar på dom, eller så är hela lyktans insats lös, så den skramlar runt och byter riktning på ljuset vid varje gupp. Aningen irriterande, nya xenonlyktor är inte så billiga heller.
Kolla också så att det inte är nån klåpare som varit och skruvat i bilen, min E39 hade någon dragit vissa bultar runda, andra bultar hade dom tappat bort eller inte dragit åt ordentligt. Dom hade lyckats dra loss oljefilterhållaren också på något jävla sätt (fästet är gjord av plast, kraftig gjutning visserligen, men tydligen så är det möjligt att dra sönder den), så den satt fast med kattstrypare istället. Riktigt drygt att fixa såna grejer...