2734
Sök

Köpråd: Mini Cooper S JCW eller Volkswagen polo!?

1 Inlägg
17 juli 2015
Trådstartare
Tjena!

Fick körkort i måndags, så det är dags att skaffa bil nu!

De jag tittar på är antingen en Mini cooper S JCW -07 9900mil  174hk eller en Volkswagen polo 1,6 TDI diesel -11 12700mil 105hk.

Vi känner bilhandlaren, så det är bra saker han säljer, och jag kommer få en bra deal på båda. Dock ska jag börja plugga och kommer inte ha särskilt mycket pengar framöver. Här ligger polon i framkant vad gäller att det är en diesel och lägre bränsleekonomi. Däremot är det ju sjukt kul att ha en ganska "sällsynt" bil, då det är annat karosskit, panoramatak osv på minin. Antar även att den är roligare att köra.

Tror ni det blir mycket dyrare med Minin? Är det mycket "farligare" att köpa en äldre bil? Ingen i familjen kan meka, så det är att lämna in bilen som gäller om något skulle hända.

Tack på förhand!

6 Inlägg
17 juli 2015
Tjo, grattis till kortet wink

VW polo är ju en rätt så vanlig bil, så jag skulle nog dra på Minin då du är ute efter en bil med lite "annorlunda" utseende. Vet inte hur det är att köra en sådan dock. Det är bara provköra och känna efter smile.

Tror att VW Polo är billigare i längden, dock så har du ju en skatt på diesel men vet inte hur elak den är.

Tyvärr blir allt dyrare om man lämnar in den på lagning (om man inte kan mecka själv)

Det är bara att provköra båda bilarna och se vilken du gillar mest smile

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
17 juli 2015
Haha ja det är ju inte mycket likhet mellan bilarna smile

Men räkna först och främst på kostnaderna då dom säkerligen skiljer en del, sen är det bara att provköra och blir du inte såld på Minin då så gillar du helt enkelt inte att köra bil wink

Se bara till att hålla efter bilen och serva så brukar dom hålla bra.

- Time Attack -

2 751 Inlägg
17 juli 2015
Har själv ägt en Polo och det är en trevlig bil, men liten.
Minin är nog betydligt roligare, i alla fall den varianten du vill ha. Polon är mer en liten billig stadsbil.

Who Djaa bless no man curse

Sök