3522
Sök

Elfving's Volvo 745 T04E turbo projekt. || 12/8-14 - Hiss eller Diss? Nya fälgar

Bygga något som rår på å mörda lit däck!

116 444 Visningar
Uppdaterades senast 15 juli 2015
796 Inlägg
23 juli 2014
polarn har sitt ms sitter hansk facket annan kompis har de bakom inga bekymmer

294 Inlägg
24 juli 2014
Trådstartare
Mickeidiket skrev:
Fin fint!
var det mkt jobb åh koppla in sprutet? smile

AA riktigt gött! cool

TobiasEkstranD skrev:
polarn har sitt ms sitter hansk facket annan kompis har de bakom inga bekymmer

Okej okej dåså!

294 Inlägg
25 juli 2014
Trådstartare
Mickeidiket skrev:
Fin fint!

Köpte PNP härva, så pluggar bara in i original stycket! smile Sen har man diverse extra funktioner som launch tex, så får man koppla in de själv.

47 Inlägg
27 juli 2014
kul att du är seriös o byter sprut istället för chip! var köpte du härvan om man får fråga? smile
-Elfving skrev:
Mickeidiket skrev:
Fin fint!

Köpte PNP härva, så pluggar bara in i original stycket! smile Sen har man diverse extra funktioner som launch tex, så får man koppla in de själv.

294 Inlägg
27 juli 2014
Trådstartare
wette skrev:
kul att du är seriös o byter sprut istället för chip! var köpte du härvan om man får fråga? smile
-Elfving skrev:
Mickeidiket skrev:
Fin fint!

Ja, efter lite grubblande så övervägde jag rätt lätt till ett eftermarknadssprut smile Beställde av en kille som heter Christoffer hallberg, Väldigt trevlig kille att ha å göra med måste jag säga smile

47 Inlägg
27 juli 2014
jasså smile ja jag tror jag byter i min med om jag behåller den smile
-Elfving skrev:
wette skrev:
-Elfving skrev:

Ja, efter lite grubblande så övervägde jag rätt lätt till ett eftermarknadssprut smile Beställde av en kille som heter Christoffer hallberg, Väldigt trevlig kille att ha å göra med måste jag säga smile

200 Inlägg
1 augusti 2014
-Elfving skrev:
Mickeidiket skrev:
Fin fint!

Åhfan, kanske ska satsa på ett sådant ist för chipp, vad ger man för en sådan låda då?

294 Inlägg
1 augusti 2014
Trådstartare
wette skrev:
jasså smile ja jag tror jag byter i min med om jag behåller den smile
-Elfving skrev:
wette skrev:

Mickeidiket skrev:
-Elfving skrev:
Mickeidiket skrev:
Fin fint!

Åhfan, kanske ska satsa på ett sådant ist för chipp, vad ger man för en sådan låda då?

De tycker jag absolut! Helt klart värt. Jag gav 6900kr med extra kod å extrafunktioner. cool

294 Inlägg
12 augusti 2014
Trådstartare
Hiss eller diss?

Införskaffade mig två par spacer's från spacer.se och två par Audi RS6 fälgar.. Bara för att retas roll
Lite större profil så blir de nog bra smile 215/35-18 nu. Sikta på 215/40-18.

Även fixat oljereturen. Svetsat ett 19mm rör direkt på flänsen sen slang till en nippel som är gängad i blocket.

http://i771.photobucket.com/albums/xx357/JElfving/IMG_2266_zps5739599b.jpg
Lite närmare skärmkanten går? wink
http://i771.photobucket.com/albums/xx357/JElfving/IMG_2270_zps65035291.jpg
http://i771.photobucket.com/albums/xx357/JElfving/IMG_2271_zps23d46e86.jpg

Ignorera dom äckligt fula svetsarna på downpipen..
http://i771.photobucket.com/albums/xx357/JElfving/IMG_2227_zpsb519c6dd.jpg

Allt för i dag, tack å hej! smile
Senast redigerat av -Elfving (12 augusti 2014)

294 Inlägg
14 augusti 2014
Trådstartare
Mickeidiket skrev:
Go som fan! smile

Jovars! Svarva dämparna ifram lite till å eventuellt lite mer profil så är man hemma sen! cool

125 Inlägg
15 juli 2015
har du kortat dom fjäderbena? smile

294 Inlägg
15 juli 2015
Trådstartare
DiezelMorran skrev:

Ajemen, dom är kortade smile Dock inhandlades coils förra veckan istället smile

125 Inlägg
16 juli 2015
-Elfving skrev:
DiezelMorran skrev:

Ajemen, dom är kortade smile Dock inhandlades coils förra veckan istället smile

aha, men vad för stötdämpare körde du på när du kortade dom? smile

29 Inlägg
19 augusti 2015
Vilket megasquirt har du köpt, är det ms3 ? smile Har funderat som bara den på att byta sprut på min bil och har nästan bestämt mig för megasquirt smile Det lät ju väldigt enkelt och bra med den där härvan som du köpte ! Vart köpte du sprutet och härvan, ifall jag också skulle köpa därifrån ? smile

=D Jag

531 Inlägg
19 augusti 2015
Toffe_ skrev:
Vilket megasquirt har du köpt, är det ms3 ? smile Har funderat som bara den på att byta sprut på min bil och har nästan bestämt mig för megasquirt smile Det lät ju väldigt enkelt och bra med den där härvan som du köpte ! Vart köpte du sprutet och härvan, ifall jag också skulle köpa därifrån ? smile

Här kan du köpa squirtar och kablage av hög kvalitet. ☺
http://protoparts.fi/

29 Inlägg
19 augusti 2015
Tack så jätte mycket för det tipset ! smile

=D Jag

Sök