3584
Sök

Köpråd: 1968 barracuda 340 formula s

2 405 Inlägg
1 september 2015
Trådstartare
Ska iväg o kolla på en 1968as cuda imorgon och har lite funderingar ang var jag bör kolla på!

Matching numbers enl ägare....hur kollar jag det?

motorkod...vart hittar jag sånt?  Tyckte det stod 340 instansat på blocket iaf då jag kollade.

Svaga punkter?

Automatlåda (727) går det att kolla funktion utöver att känna att den går mjukt o fint?

Bakaxel (8 3/4 diffad) bara lyssna efter missljud eller?

Eftermonterad elfläkt plus orginal kvar på motorn....något att oroa sig för?

Något speciellt utöver detta som jag missat? smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
1 september 2015
Utan att kunna ett smack om modellen så tänker jag att uppvisande av dokumentation och en känsla av förtroende för säljaren. Bilen är snart 50 år gammal, så en checklista är nog svår generellt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

8 Inlägg
2 september 2015
Om jag minns rätt så går det inte att kolla exakt matching numbers på Mopar före 1969 årsmodell.
Man får istället jämföra tillverkningsdatumen på bil/motor/växellåda osv. så att dessa stämmer.
Ta fotografier på alla VIN koder,gjutnummer,motornummer du kan hitta och jämför i lugn och ro när du kommer hem.
Gjutnummer hittar du på motorblocket,svåra att missa.
Stansade motornummer finns på BB motorer alldeles ovan oljetråget på vänster sida,på SB, motorns framsida nedanför topplocket vid ettans cyl.

2 405 Inlägg
2 september 2015
Trådstartare
Tackar!  :-)

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
2 september 2015
Är den vit? Det finns en sån Söråker, jag tänkte när jag såg du bodde i Sundsvall så var det nära i så fall. smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

2 405 Inlägg
2 september 2015
Trådstartare
Stämmer bra det :-)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
2 september 2015
Nybergrobin skrev:
Ska iväg o kolla på en 1968as cuda imorgon och har lite funderingar ang var jag bör kolla på!

motorkod...vart hittar jag sånt?  Tyckte det stod 340 instansat på blocket iaf då jag kollade.

Svaga punkter?

Automatlåda (727) går det att kolla funktion utöver att känna att den går mjukt o fint?

Jag kan inte speciellt mycket men hoppas att bilen faller dig i smaken för jag tycker att Cuda är trevliga bilar!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 405 Inlägg
2 september 2015
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Nybergrobin skrev:

Svaga punkter?

Jag kan inte speciellt mycket men hoppas att bilen faller dig i smaken för jag tycker att Cuda är trevliga bilar!!

/Benny

Har varit o kollat på den två gånger innan o nu vart det köp! smile

Grymt nöjd måste jag säga!

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
2 september 2015
Kul det blev köp, det verkade vara en fin bil av det jag såg smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

2 405 Inlägg
2 september 2015
Trådstartare
jorå helt ok faktiskt smile Inte allt för mkt spackel o jävulskap som jag kunde se iaf.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
3 september 2015
Nybergrobin skrev:
Vettemannen skrev:
Nybergrobin skrev:

Svaga punkter?

/Benny

Har varit o kollat på den två gånger innan o nu vart det köp! smile

Grymt nöjd måste jag säga!

GRATTIS!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Evildan
3 september 2015
Grattis den såg bra ut i plåten på dina bilder, att snygga till under huven är ju bara trevligt helgmys med diskborste och motortvätt för att sedan leta lite kul ögongodis att skruva dit på 340.
Trevliga bilar små Mopar, speciellt när dom är lite udda som denna.

Ägde en V200 -67 för evigheter sedan när dom kostade 5-10000kr i vettigt skick.
Problemfri sommarsläde med lagom pulver i förhållande till väghållningen. wink

2 405 Inlägg
3 september 2015
Trådstartare
Evildan skrev:
Grattis den såg bra ut i plåten på dina bilder, att snygga till under huven är ju bara trevligt helgmys med diskborste och motortvätt för att sedan leta lite kul ögongodis att skruva dit på 340.
Trevliga bilar små Mopar, speciellt när dom är lite udda som denna.

Ägde en V200 -67 för evigheter sedan när dom kostade 5-10000kr i vettigt skick.
Problemfri sommarsläde med lagom pulver i förhållande till väghållningen. wink

Tackar smile  jorå den är helt ok i plåten men fick med helt perfekta skärmar och dörrar så jag byter dessa för att slippa spackling vid omlackeringen till vintern!

Absolut....dessa moparmodeller är mkt trevliga!

Sök