2224
Sök

Fråga: Straff om man kör med körförbud?

1 396 Inlägg
3 juni 2007
Trådstartare
Vad får man för straff om man kör en bil som är obesiktigad men försäkrad och skattad?

Snabba svar tack tongue

Mvh Niclas

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

543 Inlägg
3 juni 2007
du ska inte göra det, räcker inte det? tongue

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

Pan
3 juni 2007
är det inte 1200 eller 1400 i böter eller nått sånt skulle jag tro..
Senast redigerat av Pan (3 juni 2007)

Wankel
1 080 Inlägg
3 juni 2007
1200:-, har bot som bevis smile

MDS Västerås

9 108 Inlägg
3 juni 2007
Konstigt, 1500:- är vad jag hört, det är standardboten numera verkar det som.. Hittar ingen info om det på polisen.se heller.

Kettunen
3 juni 2007
+ att man blir av med kort om man har prövotid

9 108 Inlägg
3 juni 2007
Kettunen skrev:
+ att man blir av med kort om man har prövotid

Men det var fan, sitt inte och hitta på eller skriva något som en polares polares polares farsa som är körskolelärare säger! När ska folk lära sig att det är samma regler som gäller även om man har prövotid men man får göra om proven om man blir av med det?

edit: Rubriken på tråden suger också, ändrar (ja, jag är på dåligt humör wink)

Evolution Garage
394 Inlägg
4 juni 2007
Har du trimmat novan för mycket nu? wink

Jag tror att du kan få problem med försäkringen om du orsakar en olycka med en obesiktigad bil!!!!

Tips: Gör som en bekant. Han har en kompressormatad muskelbil som inte är godkänd i besiktning. Men han åker in ändå, får en månad "på sig att fixa felet".
På så sätt kan han köra en månad om året! smile

Enda undantaget är väl om du kan bevisa att du är på väg till/från verkstad eller besiktning. Men blir du haffad på en cruising 100 mil hemifrån så blir det nog lite svårt att bevisa smile (tror det är kortast möjliga väg som gäller)

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

BMW it is
32 Inlägg
4 juni 2007
hehe blev tagen för det igår fick betala 1500kr i böter...

NiclasT skrev:
Vad får man för straff om man kör en bil som är obesiktigad men försäkrad och skattad?

Snabba svar tack tongue

Mvh Niclas

FTP... Power Is Nothing Without Control

Rörpulare
1 453 Inlägg
4 juni 2007
Sen om du skulle åka dit 2 eller 3 ggr beslagtar dom bilen me... and aint getting it back...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Sök