21 november 2015
Trådstartare
Okej så idag har jag felsökt bilen, startade utan problem när jag skulle in i verkstan.
Kollade stift, spridare, btr'en samt att jag hade bränsletryck å allt verkade vara ok.
Åkte sen en sväng typ ~1mil utan problem sen tvärdog bilen på en raka, stannade efter kanten å fick igång den efter 5-6 försök, åkte tebax lät bilen stå på utanför verkstan men den dog efter typ 5 min fick igång den igen rätt lätt (5-6sek på starten) testade å varva lite då vart den lite orolig på tomgången men stannade på typ 600rpm.
Åkte då iväg till en kompis å lätt bilen stå på men dog även då efter typ 5 min, testade å starta direkt men gick inte igång på 4-5 försök på starten, lät bilen stå 10min sen hoppade den igång igen.
Åkte tebax till verkstan stängde av bilen å lät den vara i typ 1 timme gick ut startade den hur lätt som helst igen.
Kanske är värt å nämna att bilen kan dö man saktar ner å kopplar för att tex svänga av eller vid ett rödljus å när den inte går å starta funkar det inte med start gas heller.
Jag har ingen aning om vad jag ska göra mer nu, kan det vara den lilla skvätten etanol som är kvar som gör att det dummar sig eller kan dä va någe med tomgångsmotorn eller lmm?