3089
Sök

Garaget inte lika populärt längre?

4 822 Inlägg
22 december 2015
Djo skrev:
Är väl det däringa facebook som ställer till det har för övrigt inte det själv.

ja det verkar vara en allvarlig sjukdom det där och det är ju flera miljoner som är drabbade, jag har också klarat mig ifrån det.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

4 822 Inlägg
22 december 2015
Pistonheadz skrev:
Inte för att va gnällig, men när folk börjar lägga upp bilder på sina arbetsbilar som e totalt original o grovt skitiga..
Nä de e ingen stil o finess längre, allt ska upp liksom!

om du hittar sånna bilar är det bara att anmäla dom som olämpliga så tar förhoppningsvis någon moderator bort dom.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

31 Inlägg
22 december 2015
Tänker inte sitta o anmäla bilar som
olämpliga, menar mest på att ägare till vissa fordon borde inse att de inte finns ett intresse för almmänheten att se dessa nyttofordon! x)

http://forumbilder.se/EDFOU/image.jpg

3 371 Inlägg
22 december 2015
Pistonheadz skrev:
olämpliga, menar mest på att ägare till vissa fordon borde inse att de inte finns ett intresse för almmänheten att se dessa nyttofordon! x)

Oj! Hahah lite fel kan man väl tyxka. Lustigt att den har blivit godkänd.

Dom verkar vara nogranna med info om bilen. Detta är.väl värre.

Ingen himmel är så blå som min
2 977 Inlägg
22 december 2015
Bilarna godkänns inte innan de läggs upp. Därför har den inte blivit godkänd heller.
Däremot tas den garanterat bort om en moderator hittar den.

/Mattias

livsnjutare
52 Inlägg
23 december 2015
Pistonheadz skrev:
Inte för att va gnällig, men när folk börjar lägga upp bilder på sina arbetsbilar som e totalt original o grovt skitiga..

Visst är det roligare att titta på en unik Ferrari, specialbyggd Lamborghini eller en kompressormatad Hemi Challenger eller Hemi Cuda än att sitta och titta på en Volvo eller SAAB. Men nu är väl antalet av dessa pärlor... tänker på den första gruppen... väldigt väldigt begränsad här i Sverige. Så därför får vi acceptera att finna både Volvo och SAAB här på Garaget. Då båda bilmärkena speglar det svenska folkets bilägande och bilintresse. Och likaså vad du kallar för "arbetsbilar" då det bevisligen finns svenskar som har intresse av dessa bilar eftersom de har en ägare.

Att en bil är i totalt original är definitivt inget som drar ner varken värdet eller intresset för en bil. Är det dessutom en äldre bil så höjer det onekligen statusvärdet istället. Däremot sänker det naturligtvis charmen på en bil om ägaren inte bemödat sig med att tvätta bilen innnan photosession. Förutsatt att det inte är ex en offroadkörd Lada Niva som står nerkörd ute i leran ner till chassiet med spinnande fyrhjulsdrift då även den bilden har sin charm.

Kolla gärna in min egna sida: Bocken Bruse

3 371 Inlägg
23 december 2015
BockenBruse skrev:
Pistonheadz skrev:

Visst är det roligare att titta på en unik Ferrari, specialbyggd Lamborghini eller en kompressormatad Hemi Challenger eller Hemi Cuda än att sitta och titta på en Volvo eller SAAB. Men nu är väl antalet av dessa pärlor... tänker på den första gruppen... väldigt väldigt begränsad här i Sverige. Så därför får vi acceptera att finna både Volvo och SAAB här på Garaget. Då båda bilmärkena speglar det svenska folkets bilägande och bilintresse. Och likaså vad du kallar för "arbetsbilar" då det bevisligen finns svenskar som har intresse av dessa bilar eftersom de har en ägare.

Att en bil är i totalt original är definitivt inget som drar ner varken värdet eller intresset för en bil. Är det dessutom en äldre bil så höjer det onekligen statusvärdet istället. Däremot sänker det naturligtvis charmen på en bil om ägaren inte bemödat sig med att tvätta bilen innnan photosession. Förutsatt att det inte är ex en offroadkörd Lada Niva som står nerkörd ute i leran ner till chassiet med spinnande fyrhjulsdrift då även den bilden har sin charm.

Sen när blev saab och volvo arbetsbilar? Den bilen han skicka bild på var en normal skitig arbetsbil.. Visst om det skulle vara en ombyggd sådan och ren så skulle det vara helt ok.

livsnjutare
52 Inlägg
23 december 2015
Low skrev:
BockenBruse skrev:
Pistonheadz skrev:

Sen när blev saab och volvo arbetsbilar? Den bilen han skicka bild på var en normal skitig arbetsbil.. Visst om det skulle vara en ombyggd sådan och ren så skulle det vara helt ok.

Bara för att en bil är en "arbetsbil" behöver ju inte det automatiskt innebära att bilen är ointressant. Men vad beträffar just Volvo finns det säkerligen hundratusentals V70. 945, 840, 745 och kanske tom någon gammal 245 som är just är "arbetsbilar" dvs ägs av (egen)företagare/hantverkare i tjänsteutövning.

Kolla gärna in min egna sida: Bocken Bruse

31 Inlägg
23 december 2015
BockenBruse skrev:
Low skrev:
BockenBruse skrev:

Bara för att en bil är en "arbetsbil" behöver ju inte det automatiskt innebära att bilen är ointressant. Men vad beträffar just Volvo finns det säkerligen hundratusentals V70. 945, 840, 745 och kanske tom någon gammal 245 som är just är "arbetsbilar" dvs ägs av (egen)företagare/hantverkare i tjänsteutövning.

Jag har inget intresse av att se original lambos eller ferraris, jag är ett stort fan av hantverks skicklighet och customisering (nej min bil är inte custom), och för mig handlade garaget en gång i tiden om människor som gjorde nått lite extra av sina bilar och de var spännande att logga in o kika byggen.

Säger inte att garaget enbart är för välbärgade byggherrar, men däremot så tror jag uppsjön av "ointressanta" bilar har fått intresset för garaget.org som bilkretsens hotpot att svalna.

Jag la upp en bild på en gammal sunkig otvättad Jumper. Du drar paralleller till saab o volvo som arbetsfordon som du anser kan vara lika intressanta för andra.
Jag och troligen många fler är nog av uppfattningen att "Nisses fönsterputs o städ"s gamla 245a anno 1988 i strikt bruksskick inte är av större intresse för den vanlige bilentusiasten.

1 422 Inlägg
25 december 2015
Har en Saab nu som min bruksbil, laddade faktiskt upp den idag här fast haft den nån månad. Det är en bil jag bryr mig om och har planer för. Den är i fint skick, tvättad på alla bilder och har gott om beskrivning i info och framtidsplaner. Tycker bara att avfärda en bil pga dess märke är lite lågt även om jag såklart hellre föredrar att slumpmässigt komma över en Ferrari att kika på. Men tas Saaben min bort så kommer jag nog även ta bort min rx7 också. Visst, det är mer än entusiastbil men utan Saaben hade den inte varit möjlig och jag har passion för båda och det är väl det garaget handlar om, ett gemensamt bilintresse? Idag spenderade jag 6-7 timmar i garaget på att rekonda Saaben. waxa/vinlylbehandla alla lister och glasbehandla lyktor och rutor för att få klarare bild och snyggare utseende. Det må vara min brukis men det betyder inte att den inte också är en bil som gärna skulle se här på gorg, sålänge det är snyggt gjort.

Pistonheadz: Vill du inte bidra till att rensa upp och göra gorg till en trevligare plats för oss entusiaster att frodas så tycker jag inte du ska klara heller, att anmäla tar inte lång tid och det är ju inget du måste göra aktivt, bara om du råkar komma över någon sån bil så anmäler man. Har gjort så för flera epor och sånt, inget mer med det.

Angående att få upp populariteten så tror jag en android/apple app skulle göra extremt mycket för att få upp besöksantalet. Även en årlig Gorgträff där lite kända tuners och välkända Gorg ansikten visar upp sina skapelser skulle göra väldigt mycket. Men då krävs även kapital och engagemang, vilket kan vara något som får tas lite från oss alla om vi vill ha ett trevligt forum smile

Kan även säga att jag absolut inte är någon byggherre eller har gott om stålars, 7an jag bygger har varit under konstruktion i flera år och kommer vara ett konstverk när den är klar (i mina ögon såklart). Många timmar bakom och ingen spons alls, helt clean och mitt eget bygge. Men för den sakens skull gråter jag inte när jag ser en riktigt fräsh brukis som någon vårdar och gör något litet eget av.
Senast redigerat av cheffer (25 december 2015)

...has left the building...
4 474 Inlägg
26 december 2015
Äh...Det är smart-asses/besserwissers liknande mig, med bestämda åsikter, vilka skrämmer iväg "Volvo-raggarna",  pga politiskt, och tekniskt, korrekta svar big_smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

JFfoto
26 december 2015
Trådstartare
dawwe skrev:
Äh...Det är smart-asses/besserwissers liknande mig, med bestämda åsikter, vilka skrämmer iväg "Volvo-raggarna",  pga politiskt, och tekniskt, korrekta svar big_smile

Skulle då inte tro det. smile

Bara roligt att se alla svar ifrån dig, i varje tråd man ser dig är du där och bara provocerar folk. Du gör inget annat, du måste
ha det ganska tråkigt. smile

Forummoderator
18 009 Inlägg
27 december 2015
Pistonheadz skrev:

Nu har inte jag behörighet för att ta bort "ointressanta bilar", även om jag önskat få denna men chrizz verkar inte vara med på det?

Men denna hade jag tagit offline direkt!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

...has left the building...
4 474 Inlägg
27 december 2015
Kalltkaffe skrev:
dawwe skrev:

Skulle då inte tro det. smile

Bara roligt att se alla svar ifrån dig, i varje tråd man ser dig är du där och bara provocerar folk. Du gör inget annat, du måste
ha det ganska tråkigt. smile

Om du anser att säga sanningen är samma sak som att provocera så har du helt rätt. Jag provocerar ingen medvetet, sen att det finns de som "går igång" på mina korrekta svar är något jag inte kan hjälpa, eller förutse. Jag är, precis som alla andra, berättigad till att ha en åsikt smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Scania v8. Din dröm, min verklighet.
461 Inlägg
31 december 2015
Ja det tro fan att det inte är lika populärt med gorg längre när det är sån diktatur här och admins/moderatorer tar bilar offline som inte passar deras syn på fina bilar. T.ex som min 760 executive som har lite spackelsläpp där den är förlängd.

Så sjukt tråkigt att dom tar en sån bil offline när det finns betydligt mycket sämre bilar online som dom låter vara kvar. Som t.ex den som det infogades en bild på längre upp i tråden.

Så jag förstår att intresset för denna skitsidan minskar. Eller ja, sidan är väl inte skit. Snarare dom som tycker att gamla Volvos inte är välkomna här utan bara tycker att riskokare, kebabmopeder och kukförlängare ska vara kvar.

Och pga mitt svar här nu så kommer jag garanterat bli hatad, få varning och eller bli avstängd. Men det skiter jag i just nu.
Så hata på!

Gott nytt år och låt bilen vara om ni ska förtära alkohol.

Scania v8 - din dröm, min verklighet.
Mvh Jonathan

Muttley
31 december 2015
Trådstartare
Scania-Jonte skrev:
Ja det tro fan att det inte är lika populärt med gorg längre när det är sån diktatur här och admins/moderatorer tar bilar offline som inte passar deras syn på fina bilar. T.ex som min 760 executive som har lite spackelsläpp där den är förlängd.

Så sjukt tråkigt att dom tar en sån bil offline när det finns betydligt mycket sämre bilar online som dom låter vara kvar. Som t.ex den som det infogades en bild på längre upp i tråden.

Så jag förstår att intresset för denna skitsidan minskar. Eller ja, sidan är väl inte skit. Snarare dom som tycker att gamla Volvos inte är välkomna här utan bara tycker att riskokare, kebabmopeder och kukförlängare ska vara kvar.

Och pga mitt svar här nu så kommer jag garanterat bli hatad, få varning och eller bli avstängd. Men det skiter jag i just nu.
Så hata på!

Jag trodde de inte var så poppis att lägga upp gamla härkar som man sett ett par tusen gånger genom åren ?
Om de finns seriösa projekt med de gamla lådorna så kan de ju vara lite kul att följa.

Nej jag tror inte på din teori, utan tror bara folk överlag har tröttnat på forum.   Kolla andra forum, tex sporthoj har ju blivit riktigt dåligt och där kan man ju faktiskt säga att nivån är duktigt mycket lägre än här med våra dikaturer.

smile

Scania v8. Din dröm, min verklighet.
461 Inlägg
31 december 2015
tkd_rille skrev:
Scania-Jonte skrev:

Så hata på!

Jag trodde de inte var så poppis att lägga upp gamla härkar som man sett ett par tusen gånger genom åren ?
Om de finns seriösa projekt med de gamla lådorna så kan de ju vara lite kul att följa.

Nej jag tror inte på din teori, utan tror bara folk överlag har tröttnat på forum.   Kolla andra forum, tex sporthoj har ju blivit riktigt dåligt och där kan man ju faktiskt säga att nivån är duktigt mycket lägre än här med våra dikaturer.

smile

Så du menar att du sett flera tusen 760 executive's? Alltså 760:is som är förlängda 15cm från fabrik?
dock är det just så som jag skriver som det känns när dom tar en fin bil offline medans dom låter en gammal skåpbil vara online...

Scania v8 - din dröm, min verklighet.
Mvh Jonathan

Muttley
31 december 2015
Trådstartare
Scania-Jonte skrev:
tkd_rille skrev:
Scania-Jonte skrev:

Så hata på!

smile

Så du menar att du sett flera tusen 760 executive's? Alltså 760:is som är förlängda 15cm från fabrik?
dock är det just så som jag skriver som det känns när dom tar en fin bil offline medans dom låter en gammal skåpbil vara online...

Nej jag menar gamla härkar. Och 760 är gammal.

Jag håller på min teori att forum 2015/16 är ute.

Sök