Growe skrev:
men det är trötta jävla bilar en C200 duger inte till något roligt minst C280 då 200 hk V6a sugis.. riktigt trevlig motor men jag har kört sånna bilar och det är svårt att hitta känslan i bilarna om man är van vid att
åka Volvo
Helt seriöst, vilken känsla är det du saknar
? Volvo är väl inte direkt kända att förmedla "körkänsla", iaf inte de äldre modellerna, framförallt om man tänker på typiska modeller som 7-serien, 9-serien, 8-serien men även V70/S70. Eller syftar du på att du saknar känslan av att
åka bil? Nu är väl C-klass kanske inte den mest körglada bilen i universum men att de skulle ha sämre
körkänsla än nämnda Volvo bilar vet jag inte om jag håller med om. Men jag håller med C-klass första generationen (är väl de vi talar om?) var rätt "gubbiga", eller om man så vill: Trygga på ett sätt som bara Mercedes kan vara
.
Lite OT: Kan det vara som så att om du frågar en random Volvo ägare vad han har för bil så svarar denne: Jag åker 855 T5R. Samma fråga ställd till valfri BMW -ägare, men då med vilken BMW denne har ger nog svaret: Jag kör en 540i E39. Ser ni skillnaden
? Den ene
åker bil medans den andre
kör bil. Det tycker jag är rätt intressant, o säger en hel del. O just i detta fall valde Growe, medvetet eller omedvetet uttrycket "åka Volvo", men han skriver även att han "kört sånna bilar" och syftar då på C280, o det tycker jag säger en hel del
. Och till Volvo-folket: Lugna o fina, detta är bara en allmän reflektion, inte en vedertagen sanning.