3293
Sök

Roligaste bilen under 10.000kr

1 192 Inlägg
30 december 2015
http://www.blocket.se/malmo/Bmw_e34_525 … 21&w=3
Med lite fix så blir nog denna duglig smile
E34 är ju riktigt snygg också (imo)

Hhehehehhest
375 Inlägg
30 december 2015
Bmw e36 318is compakt..  Roligaste bilen jag kört på vintern/isen.. Sjukt väl balanserade!

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
30 december 2015
Cracksoup skrev:
http://www.blocket.se/malmo/Bmw_e34_525_64128574.htm?ca=21&w=3

där har du ett riktigt vettigt köp !! hade jag haft plats hade jag köpt den

1 192 Inlägg
30 december 2015
CHEEVA skrev:
Cracksoup skrev:

där har du ett riktigt vettigt köp !! hade jag haft plats hade jag köpt den

Kan ju säga att en annan blev lite sugen.. Men har bara en p-plats därav inga fler bilar hmm

37 Inlägg
30 december 2015
Trådstartare
Cracksoup skrev:

140 mil enkel väg kändes snäppet mycket, men den såg fin ut smile

37 Inlägg
30 december 2015
Trådstartare
Nyman1337 skrev:
Bmw e36 318is compakt..  Roligaste bilen jag kört på vintern/isen.. Sjukt väl balanserade!

Hittar jag en sån så slår jag till direkt, de är ju bara för coola lol

Saabifierad
2 031 Inlägg
31 december 2015
Som en föredetta 190E-ägare slår jag ett slag för denna maskin!
Visst är de slöa, men i jämförelse med en Volvo 740 är de rätt pigga plus att de är mer kompakta och känns modernare.
Stadiga bilar med bra värme. Så passa på att köp en innan de flesta tagits till skroten sad
Senast redigerat av Slash (31 december 2015)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

2 400 Inlägg
31 december 2015
Slash skrev:
Som en föredetta 190E-ägare slår jag ett slag för denna maskin!
Visst är de slöa, men i jämförelse med en Volvo 740 är de rätt pigga plus att de är mer kompakta och känns modernare.
Stadiga bilar med bra värme. Så passa på att köp en innan de flesta tagits till skroten sad

Där måste jag hålla med dig även om jag förespråkar c klass med kompressor...

Helt sjuk jävla värme i dessa bilar hahaha big_smile

792 Inlägg
31 december 2015
En 525 e34 smile

15 Inlägg
31 december 2015
Bmw e36 minst 325 = körglädje och bra komfort och pigga överlag
Merca 190e = stabil och mindre körglädje än bmw men bättre än lkvärda 80talare + bra värme

940 Ltt /ftt ... skithög på 4 hjul :p

Annars kika på subaru ! asroliga vinterbilar och underskattade smile

1 192 Inlägg
31 december 2015
Dzl skrev:
Merca 190e = stabil och mindre körglädje än bmw men bättre än lkvärda 80talare + bra värme

Och DYRA! Subaru under 10 000 blir inge bra. Jag ville gärna ha en WRX alternativt GT när jag handlade bil men inte ens till min budget som då var 40 000 gick det att hitta något vettigt sad
Senast redigerat av Cracksoup (31 december 2015)

Forummoderator
26 339 Inlägg
31 december 2015
För att sticka ut utanför mängden en aning så säger jag; Mazda 323 FA, det vill säga sista karossen innan dom alla blev framhjulsdrivna.

Ser helst inte att fler går i graven, men dom är ännu billiga i inköp, har bakhjulsdrift och är attan så roliga att köra.
Allt handlar ju liksom inte om massiva hastighetsöverträdelser. Som James May en gång förklarade i Top Gear så handlar mycket av det roliga med att ligga på bilens gränser, inte ens egna.
Med smala däck och en lätt kaross spelar det därför inte så stor roll att motorn har få hästkrafter.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

37 Inlägg
31 december 2015
Trådstartare
Tack för alla svar!

Mack skrev:
För att sticka ut utanför mängden en aning så säger jag; Mazda 323 FA, det vill säga sista karossen innan dom alla blev framhjulsdrivna.

Ser helst inte att fler går i graven, men dom är ännu billiga i inköp, har bakhjulsdrift och är attan så roliga att köra.
Allt handlar ju liksom inte om massiva hastighetsöverträdelser. Som James May en gång förklarade i Top Gear så handlar mycket av det roliga med att ligga på bilens gränser, inte ens egna.
Med smala däck och en lätt kaross spelar det därför inte så stor roll att motorn har få hästkrafter.

Min pappa har rekommenderat den bilen enda sedan jag tog körkort, har tyvärr aldrig hittat någon än... (Mazda 929 kombi är mer eller mindre min drömbil.)

Ser att det är BMW E36 och Mercedes W201 som man ska sikta på, vi får se hur det blir men det finns som sagt ingenting till salu just nu. Känner jag mig själv rätt så kommer jag sluta upp med något helt annat, typ nån Mazda B1800 eller nån Ford Taunus, hahah.

Gott nytt år!

Forummoderator
26 339 Inlägg
31 december 2015
Vixhall skrev:
Tack för alla svar!

Mack skrev:

Min pappa har rekommenderat den bilen enda sedan jag tog körkort, har tyvärr aldrig hittat någon än... (Mazda 929 kombi är mer eller mindre min drömbil.)

Ser att det är BMW E36 och Mercedes W201 som man ska sikta på, vi får se hur det blir men det finns som sagt ingenting till salu just nu. Känner jag mig själv rätt så kommer jag sluta upp med något helt annat, typ nån Mazda B1800 eller nån Ford Taunus, hahah.

Gott nytt år!

Nej dom är oerhört ovanliga idag. 2010 fanns där 179 stycken kvar i alla färger i Sverige, och fler blir dom ju inte direkt. Underbar bilar..med sina charmiga bekymmer.

Hoppas du finner vad du söker, hehe.

Gott nytt år!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

9 117 Inlägg
31 december 2015
Nu vet jag inte hur dom är som bilar, men Mercedes C200 börjar ju va billiga. Dessutom från sena halvan av -90 talet. Mycket utrustning på en sån bil med.

15 Inlägg
31 december 2015
Cracksoup skrev:
Dzl skrev:

Och DYRA! Subaru under 10 000 blir inge bra. Jag ville gärna ha en WRX alternativt GT när jag handlade bil men inte ens till min budget som då var 40 000 gick det att hitta något vettigt sad

Legacy ? går o hitta från 7-10000 kr och visst är dom skitfula i kombiutförande men billiga då det är oftast gubbar som haft dem o kört släp/hästtransport

115 Hk duger . Haft 2 st

Ledsnat på lek eller ja har själv en v70r med 350 häst som bruksbil framhjulsdrivet men ska ju inte enbart gå brett utan fort rakt fram med

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
1 januari 2016
Putteliten skrev:
Nu vet jag inte hur dom är som bilar, men Mercedes C200 börjar ju va billiga. Dessutom från sena halvan av -90 talet. Mycket utrustning på en sån bil med.

finns en anledning att dessa är billiga dom håller på och rostar ihop.
hade in en c200 och den var riktigt jävla rötten.  dessutom var allt slut på den.. märkligt nog gick den faktist igenom bes men det lär varit gränsfall.. 
men visst C klassen runt 98 är trotts allt relativt fri från rost mot  E klassen som är totalt bort rostade för länge sen.

men det är trötta jävla bilar en c200 duger inte till något roligt minst c280 då 200hk v6a sugis.. riktigt trevlig motor men jag har kört sånna bilar och det är svårt att hitta känslan i bilarna om man är van vid att åka volvo.  otroligt obehagligt.  påminner om en gammal 70tals merca att köra..   polarn hade en med automat..helt galen kille som körde vintertid i skogen och lekte  otroligt jävla otäckt för bilarna är sjukt mjuka men samtidigt åkte vi inte av fast vi åkte rejält fort smile

man bör ha minst 200hk i alla bilar för att man ska orka med dom när dom är lite större och tyngre.   blir bara tråkigt annars

Kör fort så hinner inget hända...

...has left the building...
4 474 Inlägg
1 januari 2016
Growe skrev:
men det är trötta jävla bilar en C200 duger inte till något roligt minst C280 då 200 hk V6a sugis.. riktigt trevlig motor men jag har kört sånna bilar och det är svårt att hitta känslan i bilarna om man är van vid att åka Volvo

Helt seriöst, vilken känsla är det du saknar big_smile? Volvo är väl inte direkt kända att förmedla "körkänsla", iaf inte de äldre modellerna, framförallt om man tänker på typiska modeller som 7-serien, 9-serien, 8-serien men även V70/S70. Eller syftar du på att du saknar känslan av att åka bil? Nu är väl C-klass kanske inte den mest körglada bilen i universum men att de skulle ha sämre körkänsla än nämnda Volvo bilar vet jag inte om jag håller med om. Men jag håller med C-klass första generationen (är väl de vi talar om?) var rätt "gubbiga", eller om man så vill: Trygga på ett sätt som bara Mercedes kan vara big_smile.

Lite OT: Kan det vara som så att om du frågar en random Volvo ägare vad han har för bil så svarar denne: Jag åker 855 T5R. Samma fråga ställd till valfri BMW -ägare, men då med vilken BMW denne har ger nog svaret: Jag kör en 540i E39. Ser ni skillnaden big_smile? Den ene åker bil medans den andre kör bil. Det tycker jag är rätt intressant, o säger en hel del. O just i detta fall valde Growe, medvetet eller omedvetet uttrycket "åka Volvo", men han skriver även att han "kört sånna bilar" och syftar då på C280, o det tycker jag säger en hel del big_smile . Och till Volvo-folket: Lugna o fina, detta är bara en allmän reflektion, inte en vedertagen sanning. big_smile
Senast redigerat av dawwe (1 januari 2016)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök