Ja bytte den tändspolen och den gick bra i cirka 30 min och sen vart den lika igen.och då kolla och då var det samma cylinder igen.. Så ja vet inte..vill ju ha igång bilen. Frågan är om det är den dära Tändmodulen?
Min GTI börja gick på 3 burkar och då bytte jag alla stift och en tändspole men ingen skillnad då fick jag tips om tändmodulen så jag bytte den och nu går bilen hur fint som helst samt att man har en tändspole i reserv om en sån skulle gå trasig. Hoppas du får till det! Mvh Tomas
vw___tompa okey..ja skulle ringa och beställa en sån nyss då sa som det var samma ifrån 98-03 och och dom gamlare har ju AUG motorkod och jag AUM då skulle ja kunna ta en AUG tändmodul och testa?
Hej...jag gjorde ett test nyss...ja satte en hel Tändspole på 3:ans cylinder och den som det inte var gnista på 1:a cylindern..och då gick den på 3:ans cylinder men inte 1:ans... Är det inte en tändspole då? har hört att man inte ska bara byta ut en tändspole utan alla samtidigt..
Hej...jag gjorde ett test nyss...ja satte en hel Tändspole på 3:ans cylinder och den som det inte var gnista på 1:a cylindern..och då gick den på 3:ans cylinder men inte 1:ans... Är det inte en tändspole då? har hört att man inte ska bara byta ut en tändspole utan alla samtidigt..