här kommer äntligen en upp datering! det som har blivit gjort är att höger dörrar, höger skärm och vänster bak dör, har blivit slipade plåtrent, sedan epoxi grundat och även spacklat/slipat. höger sidan är det 3 lager epox,på vänstra sidan är det bara ett lagar än så länge. insidan av döran behövs självklart slipas plåt rent här. vänster bak var den dåsigaste av alla dörrar, botten var tvungen att bytas (sträcken markerar skarven)
har även skruvar en hel del på a-traktorn inför försäljningen. skivor och belägg har byts och svetsat ihop ett nytt avgassystem:)
nu har det varit på tok för stort uppehåll på projektet men äntligen har det hänt lite. anledningen varför det inte har hänt så mycket är att jag fått körkort och köpt 18 års bil, som behövt en hel del arbete o en liten attitydförändring
jag vill ha en slätare motor utrymme så större delar av hjulhuset har kapas bort och ny plåt med en annan form än original har blivit dit svetsad. låter bilderna tala för vad som är gjort
kommer några mobilbilder så kvaliten är inte den bästa tyvärr.
tjena fått hem lite verktyg under förra veckan bland anat en "hvlp" lackspruta som provades på högra sidan (motorrummet). epoxin jag lackar med är bra tjock så större munstycken skulle nog underlätta:)
fick även hem en krymp o sträckare ska bli jävligt skoj o börja använda den svetsade te en hållare till den så jag kan sätta den i skruvstädet. en test bit gjord med krymp o strecken. fick bli en hållare för luftsliparna. i backgrunden är den gamla ej253an köpt mer plåt för 3 gången nu börjar bli ett antal kvadrat meter plåt nu
tjenare, förra helgen kapades bakpartiet bort och en (nos) del från bmw svetsades dit, förvånansvärt enkelt o snabbt för o vara så stort jobb. verkligen värt jobbet
plåten kostade 2000kr med frakt till dörren riktigt nöjd med det då en del ekonomi plåtar till dessa är löjligt dyra..
kapade ur reservhjuls baljan delvis för den var rostig men framförallt för jag ska göra om lite, mer om det framöver;)