3381
Sök

Volvo ägare som har upplevt detta?

68 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
Min högra fram högtalare har grymma störningar. Den brusar konstant med ett äckligt ljud, varje gång jag trampar på bromsen så hörs ett klickljud ur högtalaren, även när jag växlar och blinkar.

Jag har en Pioneer DBH-P55 stereo med en Harman Kardon Drive+Play enhet inkopplad. Detta sitter på min C70.

Jag hörde av en polare som hade ägt en S70 tidigare och han hade haft samma problem med sin. Finns det några volvo ägare här som känner till detta problem?

Har det något att göra med att man har monterat in en annan huvudenhet (Pioneer)?

21 761 Inlägg
2 juni 2007
Kolla så att inte någon högtalarkabel ligger emot dörrplåten på den högtalaren.

Hände det där precis efter stereobytet?

68 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
Okej.

Näe, jag bytte stereo för nästan 1 år sedan. Det hände ibland förut, men det gick över ganska fort. Nu har det varit konstant i typ 3 dagar.

Jag har en adapter bakanför handsfacket, man behövde tydligen en sådan för att kunna koppla in den nya stereon. Kan den glappa?

68 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
kom igen, ingen som vet?

Troligen galen...
567 Inlägg
2 juni 2007
provat att fråga i TPC´s forum: //forum.turboperformanceclub.com

52 Inlägg
3 juni 2007
Lätt feljordat, de lär ju vilken idiot som helst ska fatta roll

1 722 Inlägg
3 juni 2007
Då är det ju bara sätta i Original stereon !!!!!!

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

68 Inlägg
8 juni 2007
Trådstartare
Varför är det såklart att det är feljordat?

Original stereon har ingen Aux-in, det var därför jag bytte.

128 Inlägg
8 juni 2007
Det har ingen med jord att göra.. Där är glapp i en kontakt...så att det slår små gnistor då och då.. när bilens elsystem påfrestas lite lite mer än vanligt..som tex när du bromsar...bromservon kickar in...sen alla baklampor som lyser extra mycket... gå igenom alla kontakter..

---2Fast 2Furious---
Clio V6

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
10 juni 2007
sitter det slutsteg i bilen som driver högtalarna? ifall det gör det kan det mycket väl vara om så att en signaljord är bränd i HU:n...

Sök