2636
Sök

inkopplings problem av Bilstereo

13 Inlägg
11 juni 2007
Trådstartare
Hej, köpte idag en bilstereo som helt externt skall kkopplas till ett billbatteri, kopplade dock svart (-) till minuspolen på batteriet och den röda (+) till + polen på batteriet men får ingen reaktion på stereon, vidare på samma iso kontakt går det ju ut en gul tråd som är nått slags minne till stereon och en blå till den automatiska antennen.
Kopplar jag den gula till + istället så får jag dock stereon att blinka till lite innan den slockanr helt.
Så min fråga är nu, hur skall dessa kablar kopplas in för att det ska funka att driva stereon helt externt från ett batteri??

tacksam för svar

Solfilmsmontör
947 Inlägg
11 juni 2007
Amanite skrev:
Hej, köpte idag en bilstereo som helt externt skall kkopplas till ett billbatteri, kopplade dock svart (-) till minuspolen på batteriet och den röda (+) till + polen på batteriet men får ingen reaktion på stereon, vidare på samma iso kontakt går det ju ut en gul tråd som är nått slags minne till stereon och en blå till den automatiska antennen.
Kopplar jag den gula till + istället så får jag dock stereon att blinka till lite innan den slockanr helt.
Så min fråga är nu, hur skall dessa kablar kopplas in för att det ska funka att driva stereon helt externt från ett batteri??

tacksam för svar

Koppla både röd och gul till + så skall det fungera för den gula är ju plus matning med tändning tillslagen i bilen, vanliga fall.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

13 Inlägg
11 juni 2007
Trådstartare
Tack:)...ska prova direkt nu när batteriet e laddat om 10 min...i´ll keep you updated=)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 juni 2007
annars så är gul + å röd är tändningen  asså on/off

med lem
1 925 Inlägg
11 juni 2007
christofer_k skrev:
annars så är gul + å röd är tändningen  asså on/off

precis som kornz sa wink

som sagt ! både röd o gul till plus för att den ska starta ! smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 juni 2007
man kan ju använda ändast röd också men då får man starta stereon själv.

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sök