halåjj!
har en volvo v70N från 2000 som vi kan ta från början med att när jag skulle hem från jobbet en dag så startade inte bilen, den bara sågade på starten när jag höll på! blev att fundera lite! efter en stund så skruvade jag bort minus på batteriet och väntade 5 min och sedan dit med det igen så startade bilen och jag körde hem som vanligt!
Dagen efter på morgonen när jag ska iväg så startade den inte igen!
så den fick stå tills när jag kom hem! och då prövade jag igen och den startade men gjick oroligt på tomgång och när jag satte i D på automatlådan och skulle köra så orkade den knappt iväg och när jag satte i P igen så gjick motorn riktigt knyckigt på tomgång, någon dag efter startade jag igen och försökte köra den till garaget 50meter bort så gjick den riktigt dåligt och mätar tavlan lever ett eget liv ingen varvräknare fungerar och nestan alla röd/gula lampor lyser som att nyckeln ska va i läge 2 fast bilen är i gång och bromsfel stanna genast kommer fram i rutan och SRS luftkuddar...
Det berömda felet med ABS boxen värkar vara reparerat från förr för jag hittade en klister lapp på boxen med en elektronik firmas namn på!
och i datorn när jag och en polare hade i den så fick vi fram många felkoder men en kommer igen och det är kommunikationsfel mellan can och ECU, ECU är huvudboxen har jag förstått men är det någon som kan förklara bättre vad fel koden kan betyda eller om någon haft samma fel!
just nu har jag batteriet på ladd då det var dött idag 4-5 dagar efter jag haft igång bilen senast!
och batteriet har jag funderat på om det är på grund av det men sen så tänkte jag hur det kan va möjligt? jag själv tycker att bilen ska starta endå fast det är lite dåligt med ström där! bara att det skulle starta lite segare då istället