2780
Sök

Vilket biljuds märke ska jag välja magnat vs dragsteraudio??

494 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
#1
Tjena, jag har en liten fundering undrar om nån har erfaren het av magnats pro 2130 och

pro 2160 serie?? spelar dom bra är dom värt pengarna, annars hade jag tängt att satsa på

dragsteraudios framsystem, efter som att jag har en sån bas, vad ska jag välja?? lyssnar

mest på dansband å dyligt, mvh

jag är hård som sten

8 Inlägg
10 juni 2007
#2
Magnat rockar om du vill spela hårt.


494 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
#3
Jojjjan skrev:
Magnat rockar om du vill spela hårt.
ok, hade tänkt att tävla lit fram över så vill ju ha lite å kräm på me, skulle få 4 st 5,25 samt 2 st 6,5 för 3500 kr på dragster, men magnat har ju rea nu så vet i fan,

jag är hård som sten

137 Inlägg
11 juni 2007
#4
jag hade kört på dragsters framsystem, riktigt bra drag i dem!

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......

264 Inlägg
11 juni 2007
#5
magnat har mkt tryck, sedan rent ljud, okej det funkar, men d finns helt klart bättre på "rent ljud fronten"

ska du ha tryck, så satsa på magnaten.

494 Inlägg
11 juni 2007
Trådstartare
#6
txi skrev:
magnat har mkt tryck, sedan rent ljud, okej det funkar, men d finns helt klart bättre på "rent ljud fronten"

ska du ha tryck, så satsa på magnaten.
jag vill ju inte bara ha tryck vill ju att de ska låta bra oxå, magnats framsystem är de ju utförsäljning på, de komma ju nya system nu, så känns kanske som att de blir lite gammla grejor med de vet fan int, svårt.

jag är hård som sten

264 Inlägg
11 juni 2007
#7
har en polare som köpte en magnat bas från nårdic, den spelar mkt bra.
både med tryck och rent ljud.
men om ja säger såhära,
det är mer TRYCK än rent ljud.

ngn som inte kan höra rent ljud i basen, kommer inte häller att märka ngt, många säger bara fan va bra ljud du har, om d dunkar på bara.
har många gånger varit me om det..

men vad du ska ha beror på pengar, haru råd, köp en ordentlig bas, men utan ett steg som pallar att driva ut den, så e d inte värt att lägga pengar.
allt hänger på vad du har för grejjer.

Kettunen
11 juni 2007
#8
Magnat

494 Inlägg
11 juni 2007
Trådstartare
#9
txi skrev:
har en polare som köpte en magnat bas från nårdic, den spelar mkt bra.
både med tryck och rent ljud.
men om ja säger såhära,
det är mer TRYCK än rent ljud.

ngn som inte kan höra rent ljud i basen, kommer inte häller att märka ngt, många säger bara fan va bra ljud du har, om d dunkar på bara.
har många gånger varit me om det..

men vad du ska ha beror på pengar, haru råd, köp en ordentlig bas, men utan ett steg som pallar att driva ut den, så e d inte värt att lägga pengar.
allt hänger på vad du har för grejjer.
har redan bas dragsteraudio dwc 228, har ett magnat rx mono oxå, få se om jag ska byta de å köpa ett sinus steg i stället,



är det ingen som har erfarenhet av daragster framsystemena??

jag är hård som sten

Team Tondöv
649 Inlägg
11 juni 2007
#10
Är det bara dom två märkena som gäller så tycker jag att Magnat presterar bra mycket mer för pengarna.

494 Inlägg
11 juni 2007
Trådstartare
#11
freddan70 skrev:
Är det bara dom två märkena som gäller så tycker jag att Magnat presterar bra mycket mer för pengarna.
okej, ja de blir ju lite billigare å köpa magnat oxå, men men

jag är hård som sten

494 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
#12
linkan lindgren skrev:
freddan70 skrev:
Är det bara dom två märkena som gäller så tycker jag att Magnat presterar bra mycket mer för pengarna.
okej, ja de blir ju lite billigare å köpa magnat oxå, men men
vad tror ni skulle de funka med   2 par 2130 framsystem samt ett par 2160 bak ska drivas med ett magnat rx 44, och dragsteraudio dwc 228 drivs med rx mono, jvc kdlh 911 huvudenhet, kan de bli bra??

jag är hård som sten

494 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
#13
linkan lindgren skrev:
linkan lindgren skrev:
freddan70 skrev:
Är det bara dom två märkena som gäller så tycker jag att Magnat presterar bra mycket mer för pengarna.
okej, ja de blir ju lite billigare å köpa magnat oxå, men men
vad tror ni skulle de funka med   2 par 2130 framsystem samt ett par 2160 bak ska drivas med ett magnat rx 44, och dragsteraudio dwc 228 drivs med rx mono, jvc kdlh 911 huvudenhet, kan de bli bra??
va tro ni kan he bli bra??

jag är hård som sten


Sök